نویسنده کتاب دفاع مقدس:

خاطرات دفاع مقدس سند فرهنگی است/ مدیران فرهنگی برای جلسات نقد و بررسی وقتی ندارند

«معصومه سپهری» گفت: خاطرات دفاع مقدس سند فرهنگی است و باید سایر خاطرات رزمندگان همدیگر را هم‌پوشانی کند.
کد خبر: ۳۵۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ - 12June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «معصومه سپهری» نویسنده سرشناس حوزه دفاع مقدس در نشست نقد و بررسی کتاب تشنگان قله‌های برفگیر اظهار داشت: نویسندگان باید وسواس و جدیت زیادی در نوشته‌هایشان داشته باشند و بعد از نشر کتب متعدد در حوزه دفاع مقدس دیگر خطاهای انشایی و محتوایی از ما قابل قبول نیست.

وی طرح جلد کتاب تشنگان قله‌های برفگیر را مورد پسند دانست و تاکید کرد: باید مقدمه، تکلیف ما را با کتاب مشخص کند و این درحالی است که در کتاب تنها پنج سطر در مورد نحوه نگارش این کتاب نوشته شده است.

نگارنده کتب نورالدین پسر ایران و لشکر خوبان با انتقاد از عدم حضور مدیران فرهنگی در نشست‌های نقد و بررسی کتب دفاع مقدس، تصریح کرد: مدیران فرهنگی هیچگاه برای چنین جلساتی وقتی اختصاص نمی‌دهند، درحالی که همین نشست‌ها نگاه آنان را باز می‌کند.

وی در نقد کتاب فوق، متذکر شد: از همان اول به وسط ماجرای عملیات خیبر پرتاب شده‌ایم و این درحالی است که در ابتدای کتاب اصلا شخصیت اصلی داستان به ما معرفی نشده است.

سپهری با تاکید بر اینکه خاطره قرار است کشف حقیقت کند، تصریح کرد: هشت سال اتفاقی رخ داده است که حالا 30 سال در زندگی ما وجود دارد و بایستی آخر کتاب به نتایجی دست یابیم.

وی با انتقاد از عدم استفاده نویسنده از پاورقی، اذعان داشت: احساس میکنم بعضی اسامی را اصلا نمی‌توانستم بخوانم و باید پاورقی می‌بود؛ اگر در این کتاب برخی از اصطلاحات لری توضیح داده می‌شد بر صمیمیت خواننده می‌افزود.

نویسنده فعال حوزه ادبیات پایداری در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه مطالب جزئی در پیاده‌نویسی روایت‌ها از بین می‌رود و سوالات را بی‌پاسخ می‌گذارد، عنوان کرد: خاطرات دفاع مقدس سند فرهنگی است و باید سایر خاطرات رزمندگان همدیگر را هم‌پوشانی نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار