دبیرکل‌ اتحادیه‌ عرب: خواستار آرامش در منطقه هستیم

احمد ابوالغیط نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و خواستار آرامش در منطقه شد.
کد خبر: ۳۵۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ - 14June 2019

دبیرکل‌اتحادیه‌عرب: خواستار آرامش در منطقه هستیمبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب در مصاحبه‌ای گفت که تحولات در منطقه به افزایش درگیری‌ها منجر خواهد شد و خواستار آرامش هستیم.

وی که با تلویزیون الحدث مصاحبه می‌کرد در ادامه مدعی شد که طرف معینی در منطقه تلاش دارد تا تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه اتهام‌زنی‌های خود گفت که متاسفانه با کشور اسلامی بزرگ و مهمی در خاورمیانه مشکل داریم که این کشور ایران بوده و از آن می‌خواهیم تا از سیاست‌های خود بازگردد.

روز گذشته نیز دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به حادثه برای دو نفتکش‌ در آبهای دریای عمان، از شورای امنیت سازمان ملل خواست به این حادثه ورود کند.

ابوالغیط پنجشنبه (۲۳ خرداد) طی سخنرانی خود در شورای امنیت، رئیس این شورا را خطاب قرار داد و گفت: «تحولات خطرناک [در منطقه] می‌طلبد که شورای عالی شما در برابر کسانی که پشت این خطرات هستند، بایستد».

دبیر کل اتحادیه عرب همچنین در خصوص شعله‌ور شدن آتش در منطقه هشدار داد.

رسانه‌ها قبل از ظهر روز پنجشنبه به نقل از رسانه‌های محلی عمان از وقوع دو حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان خبر دادند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شدند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکت سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار