کدخدایی در نشست خبری:

طرح «حمایت از تولیدات ملی» مغایرتی با قانون اساسی ندارد

عباسعلی کدخدایی گفت: طرح حمایت از تولیدات ملی با قانون اساسی مغایرتی ندارد و لازم‌الاجراست.
کد خبر: ۳۵۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ - 15June 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (شنبه ۲۵ خرداد)، که در محل این شورا برگزار شد، اظهار داشت: طرح حداکثر استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و حمایت از تولیدات ملی با موازین قانون اساسی کشور مغایرتی ندارد و لازم الاجراست.

وی در ادامه، حمایت از تولید و تولیدکنندگان را وظیفه مهم مسوولان دانست و با توجه به این نکته که تحقق این امر مهم منجر به رونق اقتصادی کشور می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم تلاش مسوولان مربوطه در این خصوص حداکثری باشد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس نیز گفت: متاسفانه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ایراداتی مواجه است که ایرادات وارده به این طرح از سوی فقهای شورای نگهبان استخراج و برای اصلاحات به مجلس ارسال شده است؛ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در حقیقت باید به گونه‌ای باشد که مسیر برای حضور جوانانی متخصص، متعهد، مسوولیت پذیر و خدمتگزار به ملت و کشور باز شود؛ قطعا با محقق شدن این مطلب بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

کدخدایی همچنین با اشاره به نتایج حاصل از بررسی لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در شورای نگهبان گفت: این لایحه قبلا هم از سوی مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال شده بود، چون ایراداتی بر این لایحه وارد بود و امروز نیز با توجه به اینکه مجددا به شورای نگهبان ارسال شده، ایرادات همچنان پابرجاست.

این مقام مسوول نکته مندرج در تبصره ۹ لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان را دارای ایراداتی عنوان کرد و افزود: در این تبصره ذکر شده که هرگاه بی‌توجهی یا سهل‌انگاری والدین منجر به نتایج موضوع این ماده شود، حسب مورد به مجازات مندرج در این قانون متهم می‌شوند و بحث این بود که اگر در جایی که والدین مکلف هستند و وظیفه قانونی و شرعی دارند، اما تکالیف خود را عامدا انجام ندهند، وضعیت به چه صورت می‌شود؟ که فقهای شورای نگهبان اعلام کردند در این صورت خلاف شرع است و والدین مکلف هستند که وظایف خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار