هاشم میرزاخانی:

نمایش 128 فیلم داخلی در جشنواره «فیلم شهر»/ پنج سالن به پردیس ملت اضافه می‌شود

مدیر عامل موسسه «تصویر شهر» از نمایش 128 فیلم داخلی در جشنواره «فیلم شهر» خبر داد و گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از 26 تا 31 تیر در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ - 16June 2019

نمایش 128 فیلم داخلی در جشنواره «فیلم شهر»/ پنج سالن به پردیس ملت اضافه می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور ‌«هاشم میرزاخانی» مدیر عامل موسسه تصویر شهر و دبیر این جشنواره در پردیس سینما ملت برگزار شد.

هاشم میرزاخانی در این نشست به برگزاری هفتمین جشنواره فیلم شهر اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره مهم‌ترین اتفاق سینمای مربوط به مسائل شهری است که 15 سال سابقه دارد و دوسالانه برگزار می شود. پس از اتمام مهلت فراخوان چهار هزار و 421 فیلم از 114 کشور در بخش‌های سینمای ایران، بین‌للمل، فیلم محله، اقلام تبلیغی و بخش ویژه دریافت کردیم.

وی به همکاری هشت هئیت انتخاب در این جشنواره اشاره کرد و افزود: هشت هیئت انتخاب برای معرفی آثار بخش‌های مسابقه با ما همکاری کردند و مجموعا در بخش‌های مختلف 128 اثر به بخش ملی و 31 اثر به بخش‌های مختلف جشنواره معرفی شدند.

دبیر هفتمین جشنواره فیلم شهر عنوان کرد: موسسه تصویر شهر بازوی سینمایی شهرداری تهران است که فعالیت‌های زیادی دارد. تشویق و ترغیب هنرمندان برای تولید اثر سینمایی در مقوله شهر و شهروند مهم‌ترین اهداف این جشنواره است. توجه به آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه شهروندی، معماری و پایتخت ایران از جمله اهداف جشنواره طی سال‌های گذشته بوده است.

مدیر عامل موسسه تصویر شهر خاطرنشان کرد: در بخش بین‌الملل نمایش آثار کشورهای مختلفی را در جشنواره داشتیم و که از نظر کیفی با برد بین‌المللی با پیام درست انسانی بودند. آثار بخش بین‌الملل از 114 کشور به جشنواره رسید که کشورهای هند، آمریکا و اسپانیا آثارشان در جشنواره از سایر کشورها بیشتر بود.

میرزاخانی اظهار داشت: در بخش انتخاب آثار، هشت گروه ما را یاری کردند. در بخش ویدیو توجه ویژه‌ای به ترویج فیلم شهری صورت گرفت. امسال بخش سریال را به دلیل پرمخاطب بودن به جشنواره اضافه کردیم تا سریال پسران ترویج مباحث شهروندی را مورد توجه قرار دهند. در بخش کوتاه و نیمه بلند نیز تعداد آثار رسیده خیلی چشم‌گیر بود به همین دلیل پنج نفر کار انتخاب آثار را انجام دادند.

وی گفت: در زمینه مستند آثار قَدَری وجود داشت و محمدعلی فارسی، محسن یزدی و سیاوش سرمدی ما را در این بخش کمک کردند. در بخش محله سیاست شهروندخبرنگار را مورد توجه قرار دادیم تا بتوان توجه جوانان آماتور را به فیلم‌سازی جلب کنیم؛ در این بخش 300 اثر کوتاه ارائه شد.

وی افزود: 26 تیر آیین افتتاحیه جشنواره را در پردیس سینمایی ملت خواهیم داشت و آثار در این مجموعه به نمایش در خواهند آمد. ما از مجموعه آثار بخش مسابقه در افتتاحیه جوایز بخش فیلم محله و تبلیغات سینمای ایران را اهدا خواهیم کرد.

مدیر عامل موسسه تصویر شهر «شهروند مسوول، شهر سالم» را شعار این جشنواره معرفی کرد و ادامه داد: تک تک عناصر موجود در شهر باید در زمینه محیط زیست، آلودگی هوا و مسائل شهر را کمک کنند و ترویج فرهنگ عمومی مهم‌ترین هدف جشنواره فیلم شهر است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم شهر عنوان کرد: با توجه به بحث سیل در برخی مناطق کشورمان قرارگاه «بی‌قرار توام» تشکیل شده و این قرارگاه برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده. در حوزه تجسمی هنرمندان بزرگ آثارشان را هدیه کردند به حراجی که عواید آن به مردم سیل زده تعلق می‌گیرد که این حراج روز جمعه این هفته با حضور هنرمندان سینمایی برگزار خواهد شد.

میرزاخانی به فعالیت‌های موسسه تصویر شهر اشاره کرد و گفت: در این موسسه که سابقه 15 ساله با خدمات تولید و اکران آثار سینمایی دارد با چهار پردیس به اکران آثار سینمایی کشورمان مشغول است. مجموعا 13 سالن در پردیس‌های ما وجود دارد. ما از نظر اکران هفتمین جایگاه اکران را در پردیس ملت داریم. این مجموعه یک سرمایه اجتماعی است و به واسطه پتانسیل‌هایش توجه جشنواره‌های مختلف را جلب کرده است.

وی اظهار داشت: ضریب اشکال پردیس ملت 32 درصد بوده و این مسئله بخاطر مشکل پارکینگ است. اقداماتی با همکاری شهردار تهران برای رفع این مشکلات صورت گرفت است.

مدیر عامل موسسه تصویر شهر تصریح کرد: در حوزه اکران تلاش‌های زیادی انجام دادیم تا در خصوص اکران در پردیس ملت 10 سالن جدید اضافه کنیم و 500 صندلی به ظرفیت صندلی‌های این پردیس اضافه خواهیم کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ادامه داد: کلنگ کار عمرانی این اتفاق از امروز زده خواهد شد و امیدواریم این اتفاق که یک کار جمعی است ثمرات آن برای همه کشور حاصل شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار