نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اساتید دانشگاه اجرای دقیق قانون را در دانشگاه‌ها مطالبه کنند

آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» گفت: اساتید دانشگاه اجرای دقیق قانون را در دانشگاه‌ها مطالبه کنند.
کد خبر: ۳۵۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 16June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» امام جمعه قزوین در دیدار جمعی از اعضای بسیج اساتید استان قزوین با بیان اینکه حضور روحانیون در محله‌ها در طرح روحانی محله بسیار اثرگذار است، اظهار داشت: روحانیون در محله‌های قزوین با اقشار مختلف ارتباط صمیمانه برقرار می‌کنند و این طرح در شناخت فضا، آسیب‌ها و فرصت‌ها بسیار مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیشنهاد داد: اگر بتوانیم کاری کنیم چند نفر از اساتید دغدغه‌مند با روحانی هر محله همراه شوند، این طرح اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و پربارتر می‌شود و اساتید نیز بیشتر می‌توانند در جریان مشکلات جامعه قرار بگیرند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید سطح دانشگاه‌ها را در معیارهای فرهنگی، انقلابی و دینی ارزیابی کنیم و نمره بدهیم، بیان کرد: مهم نیست دانشگاه‌ها در ارزیابی‌ها چه نمره‌ای داشته باشند، مهم این است که بتوانیم پس از هر جلسه‌ای که برگزار می‌کنیم سطح دانشگاه خود را ارتقا ببخشیم.

وی تأکید کرد: اگرچه جلسه با اساتید بسیار مفید و اثرگذار است اما اگر ارزیابی از نتایج حاصل از جلسات نداشته باشیم، ممکن است به نتیجه بخش نبودن جلسات متهم شویم و شوق شرکت کنندگان در جلسات نیز کاسته شود.

عابدینی توجه به قانون را در دانشگاه‌ها ضروری دانست و گفت: یکی از چیزهایی که کاملاً ضرورت آن در دانشگاه‌ها احساس می‌شود، توجه به اجرای قانون است و اگر اساتید، مصداقی به این موضوع ورود کنند می‌توانند نقش مفیدی در اجرای قانون داشته باشند و کسی نمی‌تواند در مقابل مطالبه‌گری آنها ایستادگی کند.

اساتید دانشگاه اجرای دقیق قانون را در دانشگاه‌ها مطالبه کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام علی (ع) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارید، پست‌ترین‌ها بر شما مسلط می‌شوند و پس از آن وقتی فریاد می‌زنید، فریادتان به جایی نمی‌رسد و دعایتان نیز مستجاب نمی‌شود.

وی ارتباط عمیق و عملی با قرآن را راه حل مشکلات دانست و با بیان اینکه تمام گرفتاری‌هایمان بخاطر دوری از قرآن و عمل نکردن به آن است، تأکید کرد: اگر قرآنی عمل می‌کردیم امروز باید مدام از پیروزی‌ها سخن می‌گفتیم و شاهد گزارش‌های منفی نبودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها