رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

دادگستری خراسان شمالی با کمبود نیرو مواجه است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسدالله جعفری گفت: در حال حاضر تنها 460 نفر کارمند در دستگاه قضایی بجنورد مشغول به کار هستند و دادگستری خراسان شمالی با کمبود نیرو مواجه است.
کد خبر: ۳۵۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 20June 2019

دادگستری خراسان شمالی با کمبود نیرو مواجه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین «اسدالله جعفری» رئیس کل دادگستری خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته قوه قضاییه اظهار داشت: هفته قوه قضاییه از روز شنبه یکم تیر شروع و تا جمعه هفتم تیر ادامه خواهد داشت که متناسب با شعار همان روز برنامه‌هایی در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکم تیر با شعار «قوه قضاییه و عدالت متناسب با گام دوم انقلاب»، روز دوم تیر با شعار «قوه قضاییه و سند تحول قضایی»، روز سوم «قوه قضاییه و حفظ حقوق و منافع ملی جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی»، روز چهارم «قوه قضاییه و همکاری قوای سه گانه در اصلاح روندها و بسترهای فسادزا»، روز پنجم «قوه قضاییه استقلال و پایبندی به قانون در پرتو ولایت مداری و بصیرت انقلابی»، روز ششم «قوه قضاییه و تلاش جهادی در صیانت از ارزش های اسلامی و رونق تولید، سرمایه گذاری و کارآفرینی» و روز هفتم «امنیت ملی و احیای حقوق عامه و آزادی های مشروع» نامگذاری شده است.

جعفری عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا، حضور مسئولین و مدیران مرتبط با دستگاه قضا در مساجد، صداسیما و اماکن عمومی جهت پاسخگویی به سوالات مردم و خبرنگاران، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه کارکنان دستگاه قضایی و سازمان مرتبط، بازدید همکاران قضایی از زندان ها، تجلیل از پنج قاضی نمونه و 10 کارمند برتر دستگاه قضایی، اهدای خون کارکنان دستگاه قضا و مراسم سالگرد شهید بهشتی از جمله برنامه های هفته قوه قضاییه استان خراسان شمالی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: سال گذشته تعداد 186 هزار و 899 فقره پرونده قضایی به دادسرا، شورای حل اختلاف و شعب کیفری یک و دو استان وارد شد که از این تعداد 184 هزار و 596 فقره پرونده مختومه شد.

وی بیان کرد: با وجود کمبودهای قضایی و اداری در استان، سال گذشته در مقایسه با سال 96 تعداد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی 15.2 دهم درصد افزایش داشت همچنین 30 درصد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف نیز منجر به صلح و سازش شد.

جعفری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، پست‌های مصوبه قضایی خراسان شمالی 272 قاضی است اما در حال حاضر 159 قاضی در دستگاه قضایی استان فعالیت می‌کنند و سایر پست‌ها خالی است همچنین پست‌های مصوب اداری دادگستری خراسان شمالی یک هزار و 274 کارمند است اما در حال حاضر تنها 460 نفر کارمند در این دستگاه مشغول به کار هستند و دادگستری استان با کمبود نیرو مواجه است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در خصوص پرونده های مسن گفت: سال گذشته تعداد 957 فقره پرونده مسن با طول عمر 10 تا 12 سال در دادگستری خراسان شمالی به نتیجه رسید و تنها 87 فقره باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها