صفار هرندی:

کسی بهتر از شهید چمران سراغ نداریم که نماد آتش به اختیار باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای شهید چمران فرقی نمی‌کرد که چه ماموریتی را بپذیرد و اگر بخواهیم یک عنصر آتش به اختیار را معرفی کنیم، شاید کسی بهتر از شهید چمران نباشد.  
کد خبر: ۳۵۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ - 23June 2019

کسی بهتر ازشهید چمران سراغ نداریم که نماد آتش به اختیار باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، آیین گرامی‌داشت سالروز شهادت «مصطفی چمران» و روز بسیج اساتید با حضور «محمدحسین صفار هرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت السلام و المسلمین سید«عبدالنبی موسوی فرد» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز و سردا «محمد علیپور» مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز (دوم تیر) در سالن آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: موضوع بیانیه گام دوم انقلاب ظرفیت‌های بسیاری در خود نهفته دارد؛ انقلابی گری مضمون اصل حاکم بر این بیانیه است. مباحثی مانند به بایگانی سپردن انقلاب و ... مسایلی غیرمنطقی هستند؛ البته درباره انقلاب حتما این توضیح ضروری است که از انقلاب برداشت های متفاوتی داریم.

وی افزود: آن چیزی که در کشور ما به عنوان انقلاب به ذهن متبادر می شود انقلاب اسلامی با نگرش توحیدی با نگاه به حاکمیت شریعت است؛ انقلابی که مضمون ضد ظلم و عدالت خواه دارد و در درون پرهیز از محافظه کاری و در بیرون پرهیز از نظام های سلطه گرا را نشان می دهد.

صفار هرندی گفت: اگر می خواهیم شاهد نگرش انقلابی را در دوره خودمان نشان دهیم، زندگی شهید چمران را می توان مثال زد. اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شهید چمران جلساتی را در محیط های دانشگاهی شرکت می کرد و عناصری که خود را قویا انقلابی نشان می دادند در مواجه با وی از تعابیری استفاده می کردند که نشان می داد بویی از انقلابی گری نبرده اند.

وی عنوان کرد: آنها شهید چمران را برای مبارزات در لبنان و  بودن در کنار شخصیتی مانند امام موسی صدر متهم می کردند؛ اما وقتی کارنامه زندگی این شهید بزرگوار را مرور می کنیم می بینیم ایشان یک رنگ بیشتر نداشته است و آن هم رنگ خدایی و مردمی است. زندگی در لبنان، اطراف آبادان، پاوه و ... برای وی تفاوتی ندارد و در تمامی این احوال و زندگی و در وزارت دفاع نیز یکرنگ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه داد: در کارنامه منافقین نام ۱۷ هزار مظلوم ترور ثبت شده است، آن هم ترور توسط کسانی که ادعا می‌کنند مدافع خلق هستند. فاصله بین ادعا و عمل را می‌شود در مقایسه بین مدعیان انقلابی‌گری با انقلابی حقیقی مانند چمران دید و برای شهید چمران فرقی نمی‌کرد که چه ماموریتی را بپذیرد و اگر بخواهیم یک عنصر آتش به اختیار را معرفی کنیم، شاید کسی بهتر ازشهید چمران نباشد  

صفار هرندی خاطرنشان کرد: انقلابی مانند چمران یعنی کسی که بین دنیا و آخرت فاصله قائل نیست و خداوند را در تمامی اعمال خود ناظر می بیند؛ حضور وی در بحبوحه ماجرای پاوه قابل باور نبود که چنین فرمانده ای بتواند از این وضعیت سالم بیرون بیاید.

وی گفت: شهید چمران در سلوک عرفانی خود نیز انقلابی و پایبند به دین و شرع است و خداوند به او اراده ای می دهد که ناظران را به حیرت می اندازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر از صحبت های خود عنوان کرد: امروز میراث گران فرهنگ سازش در مقابل قدرت های بزرگ آمده اند و حرف‎های گذشتگان را تیوریزه می کنند و می گویند که این فهم جدید از انقلاب است.

صفار هرندی افزود: تسلیم اول جنگ است زیرا آمریکایی ها مردم خود را بررسی کرده اند که توان خسارات یک جنگ را ندارند؛ یکی از وعده های نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا قول دادن برای خارج شدن تمامی سربازان این کشور از خلیج فارس بوده است که البته عملی نشد اما آنها می دانند مردم آمریکا دیگر خواهان کشته شدن سربازانشان نیستند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز نیز، بیان کرد: امروزه بخش قابل توجهی از جوانان ما وقتی می خواهند در جایگاه استادان قرار بگیرند، شبانه روز تلاش می کنند تا از طریق آزمون وارد دانشگاه شوند؛ تا فرصت وجود دارد باید کار کرد تا به جایگاهی که می خواهیم برسیم.

وی افزود: انسان های سعادتمند همیشه محاسبه گر هستند و نسبت به حداقل های زندگی قانع اند؛ خداوند در مسیر زندگی انسان‎ها گره هایی را قرار می دهد و اگر انسان ها تلاش کنند از این بن‎بستها رهایی یابند خداوند متعال راه را باز می کند. خداوند در این شرایط سخت از خط قرمز خود که تکلیف الهی است دست برنمی دارد.

به گزارش دفاع‎پرس؛ این آیین با حضور گسترده مسئولان استانی، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار