معرفی کتاب؛

«سنگرسازان شاهد»

کد خبر: ۳۵۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰ - 30June 2019

«سنگر سازان شاهد»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سنگرسازان شاهد» که به کوشش «محمدرضا کلانتری سرچشمه» تدوین و تالیف شده است شامل زندگی‌نامه بیش از 50 تن از شهدای جهاد کشاورزی استان یزد است. نویسنده در هر بخش با اشاره مختصری به زندگی هر شهید، خاطره‌ای کوتاه از زبان خانواده و همرزمان وی را آورده است.

این کتاب به دلیل نوع پرداخت آن می‌تواند در زمره آثار مرجع و منبع در تحقیقات حوزه دفاع مقدس قرار گیرد.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است:

«هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه ملت بزرگ ایران، بی‌شک از دوران طلایی و پر افتخار مردمان این مرز و بوم است که انعکاس هر کدام از حوادث آن می تواند چراغ راه و وسیله‌ای برای شناخت بیشتر آیندگان باشد.

نشر اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی؛ به منظور حفظ آثار و نشر دستاوردهای پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در دوران دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، روحیه جهادی و شهادت سعی دارد آثار و دستاوردهای سنگرسازان بی‌سنکر پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد را با همکاری و مشارکت صاحب‌نظران، نویسندگان و فرماندهان جنگ جهاد گردآوری، تدوین و در قالب ره یافتگان، بی‌سنگران و.... چاپ و منتشر نماید.»

قسمتی از متن کتاب:

«زمانی که دشمن بعثی ایران حمله کرد، منصور به همراه دیگر مهاجرین جنگ تحمیلی به اردکان آمد و در سال 1359 در روستای سرچاه وراعون از توابع عقدای اردکان با دختری از خانواده‌ای مذهبی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند پسر بود که یکی از آنها بر اثر عقرب‌گزیدگی فوت کرد و اکنون یک پسر از آن شهید عزیز باقی مانده است. منصور در تلاطم آتش و خون که شعله‌های جنگ فراگیر شده بود و عملیات‌های رزمندگان اسلام با قدرت تمام ادامه داشت و رزمندگان مصمم بودند که دشمن بعثی را از خانه خود برانند احساس کرد جبهه‌های جنگ تحمیلی به وجود او نیاز دارد، زن و فرزند و خانه و کاشانه خویش را رها کرد و راهی جبهه شد و به عنوان جهادگر مشغول سنگرسازی و پشتیبانی از رزمندگان اسلام شد و به عنوان راننده بلدوزر مشغول خدمت شد.

سرانجام این جوان پاک باخته و دلسوز در تاریخ 1362/6/31 در شرق بصره در جبهه پاسگاه زید مجروح شد. او را به پشت جبهه منتقل و در بیمارستانی در مشهد مقدس بستری کردند که سرانجام به علت شدت جراحات وارده، درمان و کوشش پزشکان مؤثر واقع نشد و روح بلندش به ملکوت پر کشید و به شهادت رسید و بر مولایش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مهمان شد. پیکر پاک شهید به شهرستان بندر دیر استان بوشهر انتقال یافت و پس از تشییع با شکوه در گلزار شهدای بندر دیر به خاک سپرده شد.»

«سنگرسازان شاهد» در 170 صفحه مصور به کوشش «محمدرضا کلانتری سرچشمه» تدوین و توسط «اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی» در هزار نسخه نتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار