از سوی دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام صورت گرفت؛

تشریح جزییات مراسم تشییع و مشخصات ۷ شهید گمنام دفاع مقدس

جزییات مراسم تشییع و مشخصات محل تفحص هفت شهید گمنام دفاع مقدس از سوی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم و دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان تشریح شد.
کد خبر: ۳۵۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ - 24June 2019

تشریح جزییات مراسم تشییع و مشخصات ۷ شهید گمنام دفاع مقدسحجت الاسلام علی لقمانپور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با اشاره به تشییع هفت شهید گمنام طی روز‌های آینده در چهار نقطه از استان اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، قم متبرک و معطر به عطر وجود هفت شهید بی نشان دفاع مقدس نیز خواهد بود و ان شاءالله تمامی ارادتمندان اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت، در استقبال و تشییع و خاکسپاری شهدای والامقام سنگ تمام گذاشته و اوج ارادت خود را به شهیدانی که سال‌ها مونسی جز مادرشان حضرت زهرا (س) نداشته‌اند، نشان دهند.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام با اشاره به تشکیل جلسه این ستاد در فرمانداری قم افزود: در جلسه مزبور کلیات مراسم متمرکز تشییع و خاکسپاری شهدا و مسایل مرتبط با آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و رده‌های نیرو‌های مسلح و سایر نهاد‌های ذیربط مورد بررسی و تایید و تاکید قرار گرفت.

لقمانپور ادامه داد: پیکر‌های مطهر بعد از ظهر روز پنجشنبه ۶ تیرماه با برگزاری مراسم استقبال، از تهران به قم منتقل می‌شود و تا زمان تشییع، آیین وداع با شهدا در هیئات مذهبی، مراکز دانشگاهی، مدرسه فیضیه، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و دیگر نقاط شهر‌ها و بخش‌های سطح استان با حضور عزاداران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان و مکان تشییع متمرکز شهدا تصریح کرد: مراسم اقامه نماز بر پیکر‌های مطهر شهدا از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۸ تیرماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود و پس از نوحه خوانی و مرثیه سرایی، پیکر‌های مطهر از حرم مطهر و از مسیر خیابان‌های آیت الله نجفی (ارم) و شهدا تا میدان جانبازان تشییع می‌گردد.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام قم افزود: پس از پایان مراسم تشییع، دو شهید عزیز جهت خاکسپاری به تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) واقع در بلوار غدیر و یک شهید نیز به پردیس حضرت معصومه (س) دانشگاه فرهنگیان واقع در شهرک امام خمینی (ره)، بلوار شهید کریمی منتقل می‌گردند و این دو مراسم با شکوه ویژه‌ای از میدان ارتش و میدان مفید تا مکان‌های یادشده برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: مراسم تشییع دو شهید بی نشان عصر روز شهادت امام صادق (ع) از محل مسجد مقدس جمکران به سمت مجتمع یاوران مهدی (عج) و آیین خاکسپاری دو شهید دیگر نیز صبح روز دوشنبه در پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محل تفحص و سایر مشخصات شهدا ادامه داد: دو شهید بزرگوار مجتمع یاوران مهدی (ع)، ۱۹ ساله مربوط به عملیات رمضان، شرق بصره در سال۶۱ و ۱۷ ساله مربوط به عملیات محرم، منطقه شرهانی در سال۶۱، می‌باشد.

لقمانپور افزود: دانشگاه فرهنگیان نیز میزبان مزار شهید ۱۷ ساله تفحص شده در عملیات محرم، منطقه شرهانی در سال ۶۱ می‌باشد.

دبیر ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام قم عنوان کرد: دو شهید ۲۱ ساله تفحص شده در جزیره بوارین، عملیات ایذایی والفجرسال ۶۴ و منطقه شلمچه، عملیات کربلای پنج در سال ۶۵ در محل تیپ ۸۳ طلاب رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) خاکسپاری خواهند شد.

وی ادامه داد: شهدای بی نشان پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) نیز حدودا ۲۷ ساله و ۱۷ ساله هستند که در تک زبیدات در سال ۶۷ و عملیات رمضا ن، شرق بصره در سال ۶۱ تفحص شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها