لطفی: «ترور و تحریم» محور روشنگری در هفته حقوق بشر آمریکایی خواهد بود

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برنامه‌های هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی گفت: روشنگری امسال‌مان را با محوریت ترور و تحریم انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۳۵۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ - 25June 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه چهار تیر) در نشست اعلام برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: تا سال ۹۴ بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر انجام می‌شد، ولی از سال ۹۵ عنوان این مناسبت به تاسی از سخنان رهبر انقلاب و با نگاهی به اقتضائات روز تغییر کرد

وی افزود: وقایع هفته دوم تیر ماه نه تنها به عنوان هفتم تیر بلکه با نگاه تکمیلی و با نگاه به حقوق بشر امریکایی مورد بازخوانی قرار خواهد گرفت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این مناسبت ذیل وظیفه دشمن شناسی برگزار می‌شود گفت: ان شالله بتوانیم بازخوانی حقوق بشر آمریکایی را با نگاه فراملی بنگریم و کار‌هایی را هم در این خصوص شروع کرده‌ایم تا در راستای تقویت روحیه مقاومت از این فرصت استفاده کنیم.

لطفی افزود: جنایت آمریکا محدود به بعد انقلاب نیست و جنایت آمریکا صرفاً علیه ایران اسلامی نیست و بعد از قرن بیستم حداقل صد کشور در قالب‌های مختلف مورد هجوم آمریکا بوده‌اند.

وی ادامه داد: از ششم تیرماه ترور مقام معظم رهبری و فاجعه هفتم تیر و بمباران سردشت و ترور ائمه جمعه و اسقاط هواپیمای مسافربری همگی مناسبت‌هایی هستند که در این هفته به آن‌ها خواهند پرداخت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شعار و امسالمان را به اقتضای شرایط روز تکمیل می‌کنیم گفت: «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از منظر ترور و تحریم» و روشنگری امسالمان را با محوریت ترور و تحریم انجام خواهیم داد.

لطفی اظهار داشت : آمریکایی‌ها جنایت و حمایت از تروریسم را در هر زمانی که فرصتی یافته‌اند علیه ایران صورت داده‌اند که شاید ناگوارترین و دلخراش‌ترین حادثه هفتم تیر و بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی است که در این فاجعه ۷۲ نفر و در راس آن‌ها شهید آیت‌الله بهشتی به شهادت رسیدند.

وی در تشریح رویکرد‌ها و سیاست‌های آمریکا ضمن اعلام اهم برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: دشمنی دیرینه دولت مستبد آمریکا در این سال‌ها وارد مرحله جدید جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه شده و رئیس‌جمهور ابله و خودکامه این کشور با خروج یکجانبه از برجام عهدشکنی چندباره و دشمنی خود با ملت رشید ایران و انقلاب اسلامی را تکرار کرد.

لطفی خاطرنشان کرد: ملت فهیم ایران همچون ۴۰ سال گذشته بر این اعتقاد است که همچنان آمریکا شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی و نقض‌کننده حقوق بشر در ایران و جهان است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این راستا افزود: ورود آمریکا به مرحله جدید دشمنی با ملت ایران و تشدید تحریم‌ها و عهدشکنی و خروج از برجام ادامه خباثت و نمونه دیگری از دشمنی با ملت ایران و همسو با حوادث ششم و دوازدهم تیرماه است.

وی با بیان اینکه آمریکا در حوادث تیرماه به شکل مستقیم یا تشویق و حمایت از تروریسم تا مقابله با ملت ایران نقش داشته است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کارنامه سراسر سیاه آمریکا و دخالت‌های و رفتار‌های زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از آن به نگارش درآوریم، به دخالت‌ها و شرارت‌های آمریکا در سایر کشور‌های مستقل و حتی کشور‌های هم‌پیمان آنان پی خواهیم برد که البته این رفتار‌های مستکبرانه بار‌ها توسط امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و سایر مسئولان نظام مورد تاکید قرار گرفته است.

لطفی در تشریح برخی رویکرد‌های برنامه‌های امسال اضافه کرد: تلاش برای افشای هرچه بیشتر چهره ظالمانه آمریکا با شعار مردم فریب حقوق بشر از مسیر مراسم مناسبت‌ها، گرامیداشت شهدای هفتم تیر، شهدای ترور، شهدای قربانی جنایت شیمیایی و میکروبی و سقوط هواپیمای مسافربری در آب‌های نیلگون خلیج فارس، از طریق برگزاری مراسم ویژه در استان‌ها و شهرستان‌های کشور، برگزاری میزگرد‌ها و نشست‌های علمی و روشنگرانه و به‌کارگیری ابزار‌ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی از رویکرد‌های برنامه‌ای امسال برای گرامیداشت این مناسبت است.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه با محوریت مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و پاسداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ شهید حادثه هفتم تیر، برگزاری مراسم تجلیل از شهدا و جانبازان شیمیایی و میکروبی، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم ۱۷ هزار شهید ترور با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزاری سلسله نشست‌های بصیرت‌افزایی در زمینه شناخت ماهیت، چگونگی پیدایش گروه‌های تروریستی و برگزاری سلسله نشست‌های تبیین و معرفی ابعاد حقوق بشر اسلامی با محوریت قوه قضائیه را از اهم رویکرد‌های اجرایی در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی دانست.

وی همچنین با تشریح اهم برنامه‌های این هفته خاطرنشان کرد: تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس به عنوان سند غیرقابل انکار دشمنی آمریکا از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ششم تیرماه از مقابل دانشگاه تهران، نماز و دعای شکرگزاری سلامتی مقام معظم رهبری در مساجد شاخص و مراسم ویژه در مسجد ابوذر (مسجد محل ترور رهبر انقلاب) بعد از نماز مغرب و عشا در روز ششم تیرماه از مراسم‌هایی است که در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود.

لطفی مراسم قرائت زیارت عاشورا در عصر ششم تیرماه و در قطعه ۷۲ تن بهشت‌زهرا را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این هفته اعلام کرد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تشریح برنامه‌های روز هفتم تیرماه نیز اظهار داشت : مراسم دعای کمیل و ندبه در حسینیه‌ها و مراکز شاخص کشور و به ویژه مراسم قرائت دعای ندبه در صبح روز هفتم تیرماه در بهشت‌زهرا، مزار شهدای هفتم تیر و محل یادمان شهدای هفت تیر به صورت مجزا، مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در عصر روز جمعه و با سخنرانی استاد رحیم‌پور ازغدی در یادمان شهدای هفتم تیر، سخنرانی مسئولان قبل از خطبه‌های نماز جمعه هفتم تیرماه در تهران و مراکز استان‌ها، برگزاری مراسم به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در عصر روز شنبه در میدان امام حسین (ع) از برنامه‌هایی است که برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شهرستان سردشت همچون سال‌های قبل مراسم ویژه‌ای برای قربانیان و مصدومان سلاح‌های شیمیایی با حضور بازماندگان و خانواده محترم آنان برگزار می‌شود و در استان یزد طی مراسمی در روز سه‌شنبه ۱۱ تیرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله صدوقی که به دست شوم منافقین به شهادت رسید نیز گرامی داشته خواهد شد.

لطفی همچنین پیرامون گرامیداشت روز دوازدهم تیر نیز بیان داشت: روز دوازده تیر یادآور حادثه‌ای تلخ است و همچون سال‌های گذشته مراسم ویژه‌ای برای قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری بر آب‌های نیلگون خلیج فارس روی یکی از ناو‌های ارتش جمهوری اسلامی در تنگه هرمز و با حضور ۴۰۰ نفر از خانواده‌های بازماندگان برگزار می‌شود.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان تاکید کرد: در طول این هفته برنامه‌های متنوع دیگری با رویکرد تبیینی و بازخوانی و افشای چهره حقوق بشری آمریکا برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که انتشار ویژه‌نامه بعضی از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری، برگزاری سلسله نشست‌های روشنگری و تبیین جنایت آمریکا در مساجد، هیأت مذهبی و پایگاه‌های بسیج از جمله سایر اقداماتی است که برای افشای ماهیت حقوق بشری آمریکا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها