همایش نفس‌های سوخته-۳/

تقدیر از ظریف در همایش جانبازان شیمیایی/ دردنامه یک زن از رنج جانبازان سردشت

در همایش نفس‌های سوخته که با حضور جانبازان و در سالروز بمباران شیمیایی سردشت برگزار شد رئیس بنیاد شهید از وزیر امور خارجه تقدیر کرد.
کد خبر: ۳۵۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ - 25June 2019

در همایش جانبازان شیمیایی از ظریف تقدیر شد/ دردنامه یک زن از رنج جانبازان سردشتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در سالروز بمباران شیمیایی سردشت همایش «نفس‌های سوخته» در تجلیل از صبوری قربانیان سلاح‌های شیمیایی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه چهارم تیر با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از جانبازان شیمیایی و پزشکان در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

محمد جواد ظریف و حجت الاسلام شهیدی سخنرانان این مراسم بودند که در پایان سخنرانی ظریف از تعدادی جانباز شیمیایی سردشت و همچنین پزشکان فعال در عرصه خدمات رسانی به جانبازان شیمیایی تجلیل شد.

شبنم شیخی دانشجوی دکترا و از جانبازان 65 درصد شیمیایی سردشت که چند تن از اعضای خانواده‌اش در حادثه بمباران شیمیایی به شهادت رسیدند در بخشی از این مراسم دردنامه‌ای از فاجعه سردشت و رنج جانبازان شیمیایی را قرائت کرد. او در بخشی از این دردنامه این‌چنین روایت کرد: «خواب راحت و تنفس عمیق رویا شده، این درد بخشی از وجودم شده و به آن معنی داده است. این درد باعث می‌‎شود درد مادرم سردشت را بهتر بفهمم. نفس کشیدن قسمت دردناک زندگی من است.»

وی همچنین با اشاره به سردشت، اولین شهر مسکونی جهان که مورد حمله سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته است از مسوولین و وزیر امور خارجه خواست راهکار عملی و شرکت مجروحین شیمیایی در دادگاه‌های بین المللی را در دستور کار خود قرار دهند.

در این مراسم رئیس بنیاد شهید از محمدجواد ظریف با اهدای لوح تقدیری به پاس خدمات وی در پیگیری وضعیت جانبازان شیمیایی در مجامع بین المللی قدردانی کرد.

همچنین از جانبازان شبنم شیخی، لقمان ادیبان، کاظم فریق پور، شهلا کریمی واحد، حمید سهراب پور و همچنین دکتر مصطفی قانعی پیشکسوت درمان جانبازان شیمیایی، دکتر پرویز طوسی، دکتر غضنفری، دکتر فیضی زاده، دکتر صدیقی مقدم دکتر سروش، دکتر محمدعلی جوادی و عباس فروتن تجلیل شد.

همایش نفس‌های سوخته در روزهای ششم و هفتم تیر در شهرستان سردشت نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها