معرفی کتابی از رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ سیره‌ امام ششم با نام «پیشوای صادق»

آیین معرفی کتاب «پیشوای صادق» شامل یادداشت‌هایی از رهبر انقلاب اسلامی درباره امام ششم در دفتر مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در شهر قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ - 26June 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‎‎پرس، آیین معرفی کتاب «پیشوای صادق» در دفتر مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در شهر قم برگزار می‌شود.

این کتاب، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) درباره‌ سیره‌ فرهنگی سیاسی امام صادق (علیه‌السّلام) است که در ۱۷ شماره‌ روزنامه‌ جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده است.

در دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیره‌ امامان معصوم (علیهم‌السّلام) به انسانی ۲۵۰ ساله تشبیه می‌شود که بر اساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند؛ گاهی با جهاد، گاهی با آتش‌بس، گاهی با مبارزات سرّی، گاهی با کار فرهنگی و تبیینی به انجام وظیفه پرداخته‌اند. در این میان، امام صادق (علیه‌السّلام) سهم مهم و تأثیرگذاری را در تاریخ سیاسی اهل بیت (علیهم‌السّلام) داشته‌اند. آنچه در دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به سیره‌ سیاسی آن حضرت، مشاهده می‌شود تلاش حضرت برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه (علیهم‌السّلام) است.

در این کتاب، با تشریح اهداف امامت و توضیح مبنای انسان ۲۵۰ساله، به جایگاه و اقدامات امام صادق (علیه‌السّلام) اشاره شده است.

آئین معرفی این کتاب، پنجشنبه aal تیر ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در دفتر مؤسسه‌ پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم به نشانی خیابان شهدا- کوچه‌ ۲۸ (بیگدلی)- شماره‌ ۱۲۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها