حذف فلسطین هدف «معامله قرن» است

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان همدان در واکنش به نشست منامه با موضوع «معامله قرن» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۵۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 26June 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان همدان در واکنش به نشست منامه با موضوع «معامله قرن» بیانیه‌ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله سبحانه و تعالی: (یا أَیُّهَاالَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ) ای کسانی که ایمان آورده‌اید! یهودو نصاری را ولّی (و دوست و تکیه گاه خود) انتخاب نکنید! آنها اولیای یکدیگرند و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند از آنها هستند خداوند، جمعیت ستمکار را هدایت نمی‌کند (آیه 51 سوره مبارکه مائده)

بعد از چند بار تعویق معامله ننگین سرانجام بخش اقتصادی طرح موسوم به این معامله از سوی داماد ترامپ و معمار این طرح اعلام شد. در این طرح که قرار است در جریان نشست کارگاه آموزشی بحرین که این روزها در منامه برای آموزش طرح موسوم به معامله قرن برگزار می‌شود، حدود 50 میلیارد دلار برای اجرای این طرح جمع‌آوری شود. این بدین مفهوم است که آمریکا در تلاش است حتی هزینه اجرای این طرح را نیز از شرکت‌کنندگان در این نشست و در راس آن عربستان و حکام بی‌کفایت برخی از کشورهای منطقه تامین کند.

در واقع میزبان اصلی این نشست خاندان آل سعود است و آنچه که از آن به «معامله قرن» یاد می‌شود در اصل خواسته‌ها و مطالبات جناح راستگرای صهیونیستی به رهبری نتانیاهو را پشتیبانی می‌کند. این جناح هیچ وقت معتقد به تشکیل دولت فلسطینی ولو در بخش‌های محدودی از این سرزمین نبود و حداکثر به تشکیل دولت جایگزین در خارج از فلسطین بود و همین خواسته در این طرح گنجانده شده است.

در این طرح حق بازگشت آوارگان فلسطینی برای همیشه منتفی می‌شود، لذا برخلاف آنچه که ادعا می‌شود که بخش سیاسی طرح موسوم به «معامله قرن» بعدا اعلام خواهد شد، اما درست برعکس در عمل مشاهده می‌شود که بخش‌های عمده‌ای از ابعاد سیاسی این طرح به مرحله اجرا گذاشته شده و اکنون با اجرای ابعاد اقتصادی آن سعی می‌شود بر ابعاد سیاسی اجرا شده رسمیت داده شود و از این دید پذیرش ابعاد اقتصادی طرح «معامله قرن» به منزله تایید ابعاد سیاسی آن نیز خواهد بود و نشست منامه در تلاش است چنین مجوزی را از شرکت‌کنندگان بگیرد.

در مجموع بررسی ابعاد مختلف معامله قرن این واقعیت را آشکار می‌کند که راستگرایان حاکم بر دولت ترامپ تنها به خالی کردن جیب تازه به دوران‌رسیده‌های سعودی و اماراتی بسنده نمی‌کنند بلکه آنها را به عامل و ابزاری برای تغییر نقشه منطقه تبدیل کرده‌اند که در آن حذف فلسطین از نقشه سنتی مد نظر است و البته قصد و نیت مشابهی هم برای یمن مد نظر بود که انصارالله تاکنون از تحقق آن ممانعت کرده و آن را به کابوسی برای بن سلمان و بن زاید تبدیل کرده، امکان دارد این تجربه و الگو از سوی فلسطینی‌ها نیز به کار گرفته شود.

این طرح خائنانه مقدمه‌ای برای پیشبرد طرح آمریکایی - صهیونیستی موسوم به معامله قرن و با هدف نابودی آرمان فلسطین است که ان‌شاءلله به مدد الهی آن این خیال را همچون روسای سابقشان به گور خواهند برد.

نشست بحرین قطعه‌ای از یک پازل بزرگ شامل تعدادی از طرح‌هایی است که تنها به تشدید شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌نشین، آوارگی‌، اشغالگری و امتیازدهی‌های بیشتر می‌انجامد.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه «ابودیس» به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این کنفرانس اقدامی ننگین در راستای ادغام مسالمت‌آمیز اسرائیل در بافت عربی به عنوان یک پدیده طبیعی با چشم‌پوشی از وقاحت تاریخ خونین این رژیم و اغتصاب حقوق مردم و مقدسات مسلمانان است، لذا مواجهه با رژیم صهیونیستی، مقابله‌ای تاریخی و حقوقی و وجودی میان یک طرح اغتصابی - استعماری و پروژه ملی و مردمی آزادیخواهانه است و ترامپ و نتانیاهو حق ندارند به آن وجهه اقتصادی و متمرکز بر امنیت و اهداف اقتصادی بدهند.

در پایان شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان، معامله فروش قدس شریف و آرمان فلسطین را به شدت محکوم کرده و آن را یک خیانت بزرگ در حق ملت‌های مسلمان جهان قلمداد و تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر و متجاوز آل خلیفه، کمترین صلاحیت را برای نمایندگی ملت بحرین نداشته و ندارد و مراتب اعتراض و انزجار شدید خود را به این طرح خائنانه که از سوی برخی حکام فاسد منطقه حمایت مال می‌شود اعلام می‌دارد و برپایی این نشست در یک کشور عربی که در واقع خوش‌رقصی حاکم این کشور در برابر شیطان بزرگ است را محکوم کرده و از تمام امت‌های اسلامی در همه نقاط جهان می‌خواهد که مراتب اعتراض و انزجار خود را به این طرح منحوس ابراز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار