حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خطبه نماز جمعه تهران:

قدرت جهان اسلام نتیجه رهبری فقیه عادل و صالح است/ انهدام پهپاد آمریکایی راهبرد مقاومتی ایران در مقابل دشمن را نشان داد

امام جمعه موقت تهران گفت: رهگیری و انهدام پیشرفته‌ترین پرنده جاسوسی آمریکا حکایت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی بر مقاومت و فروپاشی اراده متزلزل دشمن است.
کد خبر: ۳۵۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ - 28June 2019

دستان قدرتمند جهان اسلام نتیجه زعامت و رهبری فقیه عادل و صالح استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: دین اسلام ۵ حکم اساسی دارد که پیروی از ولایت یعنی ولایت رسول اکرم، علی (ع) و ائمه معصومین مهمترین آنان است.

حجت الاسلام  ابوترابی‌فرد افزود: البته ولایت شامل شئون گوناگونی است اما دریافت دین و پذیرش ولایت معصومان مهمترین اصل دین است زیرا اگر ولایت بود حج، جهاد، نماز، روزه و جامعه اسلامی ایجاد می‌شود و عزت و اقتدار جامعه اسلامی شکل می‌گیرد.

تبعیت از ولایت فقیه نقشه راه در دوران غیبت است

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تبعیت از ولایت فقیه نقشه راه در دوران غیبت است و مبارزه با طاغوت، استکبار جهانی، آمریکا و مزدوران آن، پیام آیات و روایات است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نیازمند رهبری و مدیریت انسان‌های سالم، دین شناس، مقتدر و شجاع در زمان غیبت است و خوشبختانه ولایت و زعامت جامعه ما در دست توانای رهبری فقیه و شجاع است و به دلیل همین رهبری هوشمندانه، انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اول و گام نخست در این برهه اقتدار قرار گرفته و در گام دوم نیز همین مسیر باید با قدرت طی شود.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: دستان قدرتمند برآمده از آستین اسلام و مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق، سوریه و یمن دستاورد

زعامت رهبری فقیه، صالح، عادل، شجاع، مدیر و مدبر است

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: توصیه به تقوا، توصیه به شناخت راه شهدا، علما و مجاهدین واقعی راه الهی است.
وی با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و هفته قوه قضائیه تصریح کرد: حراست از عدالت، حقوق و برخورد قاطع با مفاسد در قوه قضائیه تداوم راه شهدا است و تربیت قضات مؤمن در سایه برخورد با عناصر نامطلوب محقق می‌شود.

در دوران تحریم‌ها شاهد پیروزهای مکرر امت اسلامی و جبهه مقاومت هستیم

امام جمعه موقت تهران گفت: در روزهایی که دولتمردان آمریکا قوانین و معاهدات بین المللی را زیر پا نهاده و تحریم‌های وقیحانه آنها، حاکمان ایالات متحده را در وضعیت یک یاغی و ماجراجوی بین المللی قرار داده، شاهد حلقه‌های به هم پیوسته و پیروزی‌های مکرر امت اسلامی و جبهه مقاومت هستیم.

ابوترابی فرد با اشاره به دیدار چند روز گذشته نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مواضع روشن، قاطع و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین وحدت و انسجام تمامی گروه‌های فلسطینی و دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام در برابر خیال‌پردازی‌های رئیس‌جمهور آمریکا، توطئه‌های او را محکوم به شکست کرد.
انهدام پرنده ارتش آمریکا توسط پدافند هوایی کشورمان، غرور آفرین است

وی در ادامه به اقدام هوافضای سپاه در منهدم کردن پهپاد جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: رهگیری و انهدام پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین و البته رادار گریزترین پرنده ارتش آمریکا توسط شبکه پدافند هوایی کشور و هدف قرار دادن آن توسط سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اقدام غرورآفرینی بود. این رویداد حکایت از شرایط ویژه ای دارد و نویدبخش پیروزی قطعی جمهوری اسلامی و فروپاشی دشمن است.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: این اراده پولادین ایران را امروز همه سیاست مداران و نیروهای وفادار به انقلاب و در مقابل دست نشاندگان آمریکا احساس کرده‌اند و نفوذ منطقه‌ای و قدرت نظام اسلام و جبهه مقاومت و شکست‌های سیاست‌های منطقه آمریکا را چهره‌های هوشمند به وضوح دیده‌اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیروزی‌های جبهه مقاومت در سوریه، عراق، فلسطین، یمن، پیام آوران شکست‌های آمریکا در منطقه است. استراتژی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران یک استراتژی روشن و مقتدر است و آتش سامانه بومی سوم خردادماه پیام روشنی برای دشمنان داشت.

ابوترابی فرد موفقیت سامانه پدافندی کشور را در انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا را نتیجه همکاری دانشگاه با وزارت دفاع دانست و اظهار داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه نیروی نظامی موجب موفقیت‌هایی شده که امروز شاهد بخشی از آن هستیم. این همکاری در دیگر حوزه‌ها نیز باید تجلی پیدا کند. اقتصاد در سایه پیوند دانش و دانشگاه می‌تواند به یک اقتصاد پویا و شکوفا تبدیل شود.

وی افزود: هدف قراردادن پهپاد آمریکایی نشان داد انگشتان اقتدار ایران اسلامی برای پاسخ به هر گونه تجاوز به منافع این سرزمین روی ماشه و آماده شلیک است.

در بیانیه گام دوم انقلاب بر کاهش وابستگی به فروش نفت تاکید شده است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی مردم، تأکید کرد: باید بدانیم بخشی از مشکلات اقتصادی امروز مربوط به مسائل بودجه بندی و وابستگی به نفت است. بودجه کشور آئین چگونگی اداره کشور است و رهبر انقلاب در بیانیه دوم بر اصلاح بودجه تأکید داشته و بر کاهش وابستگی کشور به فروش نفت تأکید فرمودند.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار بودجه، مطالبه اصلی نظام است. دولت و مجلس باید قدم‌های جدی‌ای برای اصلاح نظام بودجه کشور بردارند. اگر می‌خواهید شاهد تحول در اقتصاد باشید، باید دست به اقدامات اصولی بزنید و اصلاح بودجه و اصلاح شاخص‌های درآمد نفتی، سیاست‌های پولی و ارزی در اصلاح سیاست‌های مالی کشور خلاصه می‌شود.

بودجه کشور به درآمد نفتی گره خورده است

ابوترابی فرد تصریح کرد: متأسفانه بودجه کشور با درآمد نفتی گره خورده و این پیوند موجب شده در شرایطی که قیمت نفت خوب است، موجب افزایش رشد نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم شود و در صورتی که دولت به درآمدهای نفتی دسترسی نداشته باشد، باز به سیستم بانکی فشار آورده و به بانک‌ها مستقرض می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: بدهی دولت به سیستم بانکی نیز موجب افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود. تا زمانی که ارتباط هزینه اداره کشور با درآمد نفتی قطع نشود، با تورم و چالش‌های اقتصادی روبرو هستیم. در این فرصت که دشمن با تحریم شرایط ویژه ای را پیش آورده، قوای سه گانه باید قدم‌های بلندی را برای قطع وابستگی بودجه به فروش نفت بردارند تا شاهد یک تحول در نظام بودجه و حرکت به سوی اقتدار اقتصادی باشیم.

ابوترابی فرد با اشاره به موفقیت‌های تیم ملی والیبال، خاطرنشان کرد: هفته هاست که این جوانان برای ملت ایران شور، نشاط و امیدآفرینی می‌کنند. توجه ویژه به ورزش همگانی و قهرمانی همواره از توصیه‌های جدی رهبر انقلاب به مسئولان است که موجب نشاط و سلامت جامعه می‌شود. موفقیت‌های اخیر تیم ملی والیبال ثمره دو دهه مدیریت عاقلانه و باثبات در این ورزش است که راه را برای درخشش جوانان ایران هموار کرده است. امیدواریم در تمامی حوزه‌ها، مدیران عاقل، متدین را شناسایی و در سایه ثبات مدیریتی راه را برای موفقیت هموار کنیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها