وصیت‌نامه شهید «سلطانعلی آشوغ»؛

دل از دنیا کندن شوخی نیست، مگر اینکه انسان راه خدا را انتخاب کند

شهید «سلطانعلی آشوغ» در وصیت‌نامه خود آورده است: دل از دنیا و خانواده و بچه کندن شوخی نیست، مگر اینکه انسان از همه دل بکند و راه خدا را انتخاب کند.
کد خبر: ۳۵۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 01July 2019

در برابر یاوه گویان یا قدرت ایستادگی کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، شهید «سلطانعلی آشوغ» در سال 1334 در شهرستان زابل پا به عرصه گیتی نهاد. وی در 15 اسفند 1365 در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

در ادامه وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، می‌خوانید:

«اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله و اشهد ان علیاً ولی الله»

با درود و سلام فراوان به امام امت خمینی بت شکن.

پدر و مادرم سلام و دست شما را از جبهه که مقدس‌ترین جا است بوسه میزنم و انشاءالله لحظه به لحظه زندگی‌تان برای رضای خدا باشد. پدرجان و مادرجان که سال‌های سال برای من زحمت کشیدید که در پیری عصای دست شما باشم. من از شما طلب حلالیت دارم چون نتوانستم در دوران زندگی خودم گوشه‌ای از زحمات شما را ادا نمایم و پدرجان خدا را شکر می‌گویم که من را هدایت کرد تا توانستم به جبهه بروم و در کنار رزمندگان باشم و دینم را نسبت به اسلام و میهن عزیز خودم ادا نمایم و اگر خداوند افتخار شهادت را به من داد که برای من از همه چیز در این راه مقدس، شیرین‌تر می باشد و خدا را شکر که پدر و مادر خداشناسی داشتم که مرا تربیت خوب و در راه اسلام راهنمایی کردند. پدرجان مادرجان در مرگم ناله و شیون نکنید، چون از ناله و شیون شما دشمنان سوء استفاده می کنند.

و ان‌شاءالله صبور باشید چون «خداوند صابران را دوست دارد». پدرجان و مادرجان من شما را دوست داشتم و خانواده و سه فرزند خودم را دوست داشتم، اما از همه بیشتر خدا را دوست داشتم و امام حسین (ع) را دوست داشتم و دوست دارم پیش خدا باشم.

پشتیبان امام عزیزمان باشید و از اسلام دفاع کنید و در برابر یاوه گویان که به اسلام و امام و انقلاب بد می‌گویند، با قدرت ایستادگی کنید و همان طوری که امام عزیزمان فرمود «بر همه واجب است که در برابر ظلم و تجاوزگران بایستند» و از اسلام عزیزمان دفاع نمایید.

برادران دل از دنیا و خانواده و بچه کندن شوخی نیست. مگر این که انسان از همه دل بکند و راه خدا را انتخاب کند که این نصیب هر کسی نمی‌گردد، مگر دوستداران خدا. موقعی که خبر شهادت مرا به شما دادند به سر و صورت نزنید، که از این کار دشمنان اسلام و انقلاب شادمانی می‌کنند با صبر و شکیبا و پرحوصله باشید. چون خداوند صابران را دوست دارد و در هر مجلسی که بودید، هر کسی نسبت به اسلام و انقلاب بد دهنی کرد مشتی به دهن چنین یاوه گویان بزنید تا دو مرتبه به اسلام و انقلاب بد نگویند. در پایان پدر و مادر و برادران، همسرم و فرزندانم از همه شما طلب حلالیت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها