کارشناس امور مذهبی:

شهدا با گذشتن از جان خود بر سر حفظ آرمان‌های انقلاب با خدا معامله کردند

حجت‌الاسلام «سید مهدی خضری» گفت: شهدا عاشقانه و در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی با گذشتن از جان خود بر سر حفظ آرمان‌های انقلاب با خدا معامله کردند.
کد خبر: ۳۵۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ - 02July 2019

به گزارش  خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، مراسم وداع با شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس استان قزوین با حضور فرماندهان، مسئولین و کارکنان پایور و وظیفه در مسجد امام خمینی (ره) قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی و تیپ 116 شهید صفوی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام «سید مهدی خضری»، کارشناس امور مذهبی در این مراسم با اشاره به اینکه شهیدان دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط ممکن و با گذشتن از همه تعلقات دنیوی در راهی ارزشمند گام برداشتند، اظهار داشت: شهدا عاشقانه و در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی با گذشتن از جان خود بر سر حفظ آرمان‌های انقلاب با خدای خود معامله کردند.

شهدا با گذشتن از جان خود بر سر حفظ آرمان‌های انقلاب با خدای خود معامله کردند

وی افزود:  اینکه تصور کنیم شهدا از بین ما رفته‌اند فکر اشتباهی است چرا که آنان بنا بر نص صریح قرآن زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

 حجت الاسلام خضری با بیان اینکه شهدا مقدمه ساز ظهور حضرت ولی عصر (عج) هستند، یادآور شد: همه شهیدان ما آرزوی شهادت در راهی که عاشقانه در آن گام گذاشته بودند را داشتند تا جایی که بسیاری از آنان حتی قبل از آغاز عملیات و تنها برای اینکه ثابت کنند تنها به عشق شهادت آمده‌اند، پلاک‌های خود به دور می‌انداختند تا بعدها نیز حتی شناخته نشوند.

شهید «محرمعلی رویتوند غیاثوند» فرزند «محمد علی» در سال  1347 در روستای کوراندشت استان  قزوین دیده به جهان گشود و در سال 1367 به عنوان سرباز نیروی زمینی ارتش از گردان 201 تانک لشکر 16 زرهی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در 21 تیرماه همان سال با تک دشمن در منطقه ابوغریب به فیض شهادت نائل آمد اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای جاوید الاثر قرار گرفت، سرانجام پیکر مطهر این شهید بعد از گذشت 31 سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین ، تفحص و از طریق کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

شهدا با گذشتن از جان خود بر سر حفظ آرمان‌های انقلاب با خدای خود معامله کردند

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار