افزایش شمار کشته‌های حمله به مرکز مهاجران در طرابلس به ۶۰ نفر رسید

منابع خبری گزارش داده‌اند شمار کشته‌های حمله هوایی به مرکز نگهداری مهاجران آفریقایی در پایتخت لیبی به ۶۰ تن رسید.
کد خبر: ۳۵۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ - 03July 2019

لیبی؛ افزایش شمار کشته‌های حمله به مرکز مهاجران در طرابلس به 60 نفربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، شمار تلفات حمله هوایی به مرکز نگهداری پناهندگان و مهاجران آفریقایی در پایتخت لیبی افزایش یافت.

شبکه الجزیره قطر چهارشنبه (۱۲ تیر) به نقل از خبرنگار مستقر خود در شهر طرابلس لیبی گزارش داد که کشته‌های این حمله از ۴۴ نفر به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

رسانه‌های لیبی و غرب امروز اعلام کردند که جنگنده‌های ناشناس ساعت اولیه بامداد چهارشنبه مرکز نگهداری مهاجران آفریقایی را در منطقه «تاجورا» طرابلس هدف قرار داده‌اند که بر اثر آن خیل کثیری از آن‌ها کشته با زخمی شده‌اند.

هنوز مسئول این حملات مشخص نیست و دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السرّاج» که مورد حمایت جامعه بین‌الملل است و ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نظامیان لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» یکدیگر را به دست داشتن در این حمله متهم می‌کنند.

سازمان ملل و بسیاری از کشورهای دنیا این حمله را محکوم کرده و خواستار انجام تحقیقات فوری و بین‌المللی جهت شناسایی عاملان این حمله شد.

شهر طرابلس، پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی از ۱۰ فروردین و به دنبال صدور فرمان تصرف این شهر از سوی ژنرال حفتر به صحنه درگیری‌های خونین بین نیروهای متخاصم وابسته به این دو قدرت در لیبی شده است.

برخی ناظران و تحلیلگران با توجه به تهدیدهای اخیر نیروهای ژنرال خلیفه حفتر مبنی بر از سرگیری‌های حملات هوایی به نیروهای دولت وفاق ملی، این ژنرال سابق ارتش «معمر القذافی»، دیکتاور سابق لیبی را مسئول حملات امروز طرابلس دانسته‌اند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و به دنبال سرنگونی دولت قذافی توسط نیروهای معارض مورد حمایت ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، فاقد دولت مرکزی مقتدر بوده و تلاش‌های داخلی و خارجی برای ایجاد دولت وحدت ملی همچنان بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها