امیر حاتمی:

اقدام انگلیس علیه نفتکش حامل سوخت ایران «راهزنی دریایی» است/ ایران با راهزنی دریایی قاطعانه برخورد می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام انگلیس در توقیف یک نفتکش حامل سوخت ایران را تهدیدآمیز و شبیه راهزنی دریایی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران تا کنون با راهزنی دریایی، قاطعانه برخورد کرده است.
کد خبر: ۳۵۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ - 08July 2019

اقدام انگلیس علیه نفتکش ایرانی «راهزنی دریایی» است/ ایران با راهزنی دریایی قاطعانه برخورد می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم الحاق شناورهای گشتی-رزمی کلاس «حیدر» به ناوگان مرزبانی ناجا که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اینکه برقراری امنیت در دریا با توجه به نبودِ خطوط مرزی، با مرز‌های خاکی بسیار متفاوت است، اظهار داشت: تأمین امنیت در دریا مستلزم برخورداری از قدرت دریایی است.

وی افزود: امروز نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه و دریابانی نیروی انتظامی در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و مؤلفه‌های این قدرتِ دریایی هستند.

امیر حاتمی با اشاره به اینکه ایران دارای سواحل طولانی در دریایی عمان و خلیج فارس است، گفت: این سواحل باعث موقعیت ژئوپولوتیک ایران در منطقه شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: نگاه ایران به دریا نگاهی فرصت‌محور است و اسناد بالادستی به دریا نگاهی توسعه‌محور دارند.

وی با بیان اینکه در گذشته ایران جزء قدرت‌های دریایی روز محسوب می‌شد، اما در مقاطعی به خصوص در قبل از انقلاب به آن بی‌توجهی شده و این باعث شده قدرت ایران تحلیل برود، افزود: در دوره جدید با درک این فرصت، توجه زیادی به قدرت دریایی شده است. قدرت دریایی مبتنی بر قدرت نظامی است که مبتنی بر نیروی انسانی است.

امیر حاتمی عنوان کرد: امروز خوشبختانه ما در سطوح مختلف نیرو‌های مسلح، دارای نیروی انسانی متعهد و متخصص هستیم و با این زیرساخت‎ها می‎توانیم قدرت خودمان را بازیابی کنیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: صنعت دریایی در بخش شناوری، سطحی، زیرسطحی و تجهیزات، مسیری منطقی و رو به پیشرفت را طی کرده است و امروز در صنعت دریایی، تمامی شناور‎های در سطح و زیرسطح را تولید می‌کنیم و در سالیان گذشته شاهد الحاق شناور‌های مختلف به نیرو‌های دریایی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه ساخت تجهیزات از توان بسیار خوبی برخوردار هستیم، گفت: خوشبختانه امروز در فناوری‎های مورد نیاز فاقد هر نوع گلوگاه هستیم و هرچه نیاز داشته باشیم، خودمان می‎سازیم. همچنین امروز در شلیک‌های زیرآبی و ساخت اژدر خودکفا هستیم.

سرتیپ حاتمی ادامه داد: در حوزه صنایع موشکی، الکترونیک، اوپتیک الکترونیک، لیزر و صنایع تسلیحاتی هیچ‌گونه مشکلی نداریم و همه این‌ها به دست جوانان خودمان تولید می‌‎شوند.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز بیش از ۳۰ خانواده موشکی، ۲۰۰ خانواده الکترونیکی و ۳۰۰ خانواده تسلیحاتی در کشور تولید می‌شود و بنا بر نیاز در اختیار نیرو‌های مسلح قرار می‌دهیم.

وی همچنین اقدام انگلیس در متوقف کردن کشتی نفتکش حامل سوخت ایران را تهدیدآمیز دانست و گفت: این اقدام مغایر موازین قانونی، سطح همکاری دو کشور و تعهدات کشور‌های اروپایی در برجام است.

امیر حاتمی این اقدام انگلیس را نادرست و شبیه راهزنی دریایی خواند و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون با راهزنی دریایی، قاطعانه برخورد کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها