حبیب‌الله مازندرانی به دفاع‌پرس خبر داد؛

اعطای وام و تسهیلات کم‌بهره بانکی به علاقمندان تولید آثار سینمایی دفاع مقدس

مدیر تولیدات فیلم و سریال و امور سینمایی دفاع مقدس از اعطای وام و تسهیلات کم‌بهره بانکی به علاقه‌مندان تولید آثار سینمایی دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ - 09July 2019

حبیب‌الله مازندرانی مدیر تولیدات فیلم و سریال و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه تلویزیون و سینما از تاثیرگذارترین رسانه‌ها در انتقال فرهنگ دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: وقتی به آمارها نگاه می‌کنیم؛ در طول 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در مقایسه با تولیدات سینمایی کشور، سهم سینمای دفاع مقدس تنها 10 درصد از تولیدات سینمایی و تلویزیونی بوده و از این آمار تنها دو درصد مربوط به کودک و نوجوان است که آماری بسیار ناخوشایند است.

وی گفت: اگر ما اعتقاد داریم که کودکان آینده‌سازان کشور هستند و باید برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده تلاش کنیم، یکی از ابزارهای رسانه‌ای‌ تاثیرگذار سینماست که متاسفانه در این زمینه کم‌کاری و کم‌توجهی شده است؛ لذا باید مسوولین همت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

مدیر تولیدات فیلم و سریال و امور سینمایی دفاع مقدس عنوان کرد: اخیراً مجموعه‌های فرهنگی مرتبط با ستاد کل نیروهای مسلح در حال ایجاد شرایطی برای تولید آثار سینمای دفاع مقدس هستند؛ لذا امیدواریم سازوکاری برای کمک به تولید بیشتر آثار سینمای دفاع مقدس در زمینه کودک و نوجوان فراهم شود.

مازندرانی فیلم «23 نفر» را یکی از آثار موفق سینمای دفاع مقدس در سال گذشته دانست و گفت: فیلم «23 نفر» یکی از آثار موفق سال گذشته سینمای ایران در زمینه کودک و نوجوان بود اما همچنان مشکل سینمای دفاع مقدس، مشکل گیشه است. بسیاری از کارگردانان ما وقتی هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند نگران بازگشت سرمایه خود هستند چراکه برخی از فیلم‌های دفاع مقدس به علت مشگل داشتن در گیشه، توان بازگشت سرمایه را ندارند لذا باید سازمان‌های متولی از این آثار حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم «23 نفر» تماماً صحنه‌های واقعی دوران دفاع مقدس را نمایش داد و خیلی زیبا و تاثیرگذار بود اما سرمایه‌گذار همیشه مایل به سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی نیست چراکه احتمال بازگشت سرمایه در این آثار نامشخص است. به نظرم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاونت سینمایی وزارت ارشاد و مجموعه‌هایی که وظیفه نشر این فرهنگ را دارند باید در تولید چنین آثاری سهم داشته باشند.

مدیر تولیدات فیلم و سریال و امور سینمایی دفاع مقدس از اعطای تسهیلات بانکی و وام کم‌بهره به تولیدات سینمایی دفاع مقدس خبر داد و گفت: در طرحی که به تصویب رسیده ما به علاقمندان تولید آثار سینمایی حوزه دفاع مقدس تسهیلات بانکی و وام کم‌بهره پرداخت می‌دهیم که امیدواریم به جریان تولیدات سینمایی کمک کند.

مازندرانی استفاده از چاشنی طنز را یکی از راه‌کارهای موفقیت آثار سینمایی دفاع مقدس در گیشه دانست و افزود: آثاری همچون فیلم «اخراجی‌ها» به دلیل استفاده از چاشنی طنز در گیشه موفق بود البته این مسئله را نمی‌توان به عنوان یک قاعده کلی برای آثار سینمای دفاع مقدس تلقی کرد اما راه‌کارهایی برای موفقیت در گیشه نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار