رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

ما به دنبال تخصصی کردن گروه‌های جهادی هستیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ما به دنبال تخصصی کردن گروه‌های جهادی هستیم تا متناسب با شرایط و نیاز کشور بتوانند اقدام کنند.
کد خبر: ۳۵۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ - 10July 2019

ما به دنبال تخصصی کردن گروه‌های جهادی هستیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری که عصر امروز در استودیو رادیو گفتگو برای تشریح برنامه‎های این سازمان در تابستان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج محصول تفکر الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که دستاوردهای فراوانی را برای ایران اسلامی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج و بسیجیان به ۲۲ قشر تقسیم شده و فعالیت آنها محدود به یک حوزه نمی شود یکی از فعالیت های مهم بسیج پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و سوق دادن فعالیتهای بسیجیان جوان به سمت مسائل است ما به دنبال نقش آفرینی بسیجیان در عرصه های مختلف هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازنگی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است و نیازمند حضور پررنگ و متفکرانه بسیج و مردم شریف مان در حوزه های مختلف اندیشه های و اجرائی و عملی است، بخشی از این فعالیت‌ها در قالب بسیج سازندگی صورت می گیرد که ورای ساختار اداری و سازمانی است.

زهرایی سازمان بسیج سازندگی را تنها سازمان متولی حرکت‌های جهادی دانست و گفت: تقویت گروههای جهادی یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب است و در حکم ایشان برای سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم بر افزایش و ساماندهی گروه های جهادی تاکید داشتند و این مهم یکی از مطالبات ایشان از بسیج و بسیجیان است بر همین اساس بیش از ۱۱ هزار گروه جهادی تاکنون تشکیل شده و در سراسر کشور در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند ما تلاش کردیم و فعالیت های گروه های جهادی را هدفمند و جغرافیا محور کنیم.

وی در خصوص تلاش ها و فعالیت های سازمان بسیج سازندگی در راستای تحقق شعار سال نیز بیان کرد: بخش اعظمی از فعالیت های بسیج سازندگی معطوف به تولید و تکمیل چرخه تولید است هدف بسیج سازندگی کمک به دولت پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی است به همین دلیل در راستای پیشبرد این اهداف بیش از ۲۰۰ هزار نفر را تاکنون آموزش‌های ابتدایی اشتغال اشتغال های زود بازده داده ایم و بعد از اعطای گواهی نامه تخصصی مرحله سوم اعطای وام به این افراد است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ما به دنبال تخصصی کردن گروه‌های جهادی هستیم تا متناسب با شرایط و نیاز کشور بتوانند اقدام کنند در همین راستا بیش از ۲۰۰ گروه جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت هستند همچنین بنابراین نیازی که احساس شد پیش‌بینی کرده‌ایم هر شهرستان یک گروه جهادی واکنش سریع داشته باشد تا با اعلام نیاز گروه ها بتوانند در منطقه هدف حضور یافته و نیازهای جامعه هدف را پوشش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات سازمان بسیج سازندگی در حادثه سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در حادثه سیل اخیر بیش از ۲ هزار گروه جهادی حضور داشتند که فعالیت و خدمت های فراوانی داشته و همچنین بنابر توافقات انجام شده ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده برای ساخت بسیج سازندگی واگذار شد کتابخانه این ۸ هزار واحد آن توسط دولت تامین اعتبار شده و طی شش ماه این واحدها ساخته و تحویل مردم می شود.

زهرایی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های ما توانمند سازی جوامع محلی با توجه به نیاز های خودشان است البته آموزش های لازم و تربیت افراد جهادی یکی از رسالت های ما در مناطق مختلف است و هم اکنون حدود ۱۸ هزار گروه جهادی داریم که به موقع و در موارد مختلف به خدمت رسانی و کمک به مردم می‌پردازند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار