سرلشکر باقری:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس در هویت‌بخشی ملی نقش سازنده‌ای دارد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه هویت ملی را باید به گونه‌ای تبیین کنیم که جوان امروز احساس کند که در مقابل ملت و کشور خود مسئول است، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در هویت‌بخشی نقش اساسی و بی بدیلی دارد و این نقش قابل تردید نیست.
کد خبر: ۳۵۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ - 13July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی از نزدیک در جریان روند عملیات عمرانی این مرکز قرار گرفت.

سرلشکر باقری در این دیدار اظهار داشت: دفاع مقدس یک عامل تاریخ‌ساز برای ملت ایران بود و این حماسه بزرگ نقش بی‌بدیلی  در هویت بخشی دارد، هرچند حضور در کوران دفاع مقدس باعث شده بود تا به خوبی این حادثه درک نشود اما با تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین گذشت زمان، بیشتر اهمیت این حادثه مشهود شد.

وی افزود: اگرچه حوادث جنگ­‌های ایران و روس در یکی، دو قرن گذشته یک حقارتی را برای مردم ایران به وجود آورد اما دفاع مقدس افتخار را برای دو - سه قرن ملت ایران خلق کرد. این افتخار به برکت لطف الهی، خون شهدا، فرماندهی امام خمینی(ره) و حضور مردم رقم خورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: 31 سال از پایان دفاع مقدس می­‌گذرد، کارهایی که در راستای زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ این دوران صورت گرفته ارزشمند است.    

سرلشکر باقری با بیان اینکه دفاع مقدس در سازندگی کشورمان تأثیر بسزایی داشت، تصریح کرد: برخورداری یک ملت از هویت ملی و اجتماعی باعث می­‌شود تا در کوران حوادثی که برای آنها رقم می­‌خورد مجموعه‌­ای پیوسته و فولادینی باشند تا بتوانند در مقابل ناملایمات ایستادگی و از فرصت­‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: هویت ملی را باید به گونه‌­ای تبیین کنیم که جوان امروز احساس کند که در مقابل ملت و کشور خود مسئول است. مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این هویت بخشی نقش اساسی و بی‌بدیلی دارد و این نقش قابل تردید نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش به نقش تأثیرگذار خراسان در دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: حدود 20 روز از جنگ گذشته بود که به اهواز رفتم. در کنار پادگان «گلف» مقر نیروهای خراسانی بود که اولین کسانی بودند که با آنها آشنا شدم. شهیدان «محمد بابا رستمی»، «سیدعلی حسینی»  و سردار «درچه­‌ای» از جمله این نیروها بودند که با آنها مأنوس شدم.

سرلشکر باقری در ادامه تأکید کرد: باید به نقش لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع)، یگان­‌های سپاه پاسداران، جهاد خراسان، ناجا و مجموعه­‌هایی مثل آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان که در بازسازی هویزه نقش داشتند به خوبی پرداخته شود.

یک محتوای ملی با 56 پروژه در دست تهیه است

وی در ادامه به اهمیت محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یک محتوای ملی با 56 پروژه در دست تهیه است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری به نتیجه برسد و همه استان­‌ها بتوانند بخشی از محتوای مرکز فرهنگی خود را با استفاده از این طرح اجرایی کنند و بخش دیگری را نیز با استفاده از نقش هر استان در دفاع مقدس به زبان هنر و در قالب فناوری روز در موزه دفاع مقدس مورد استفاده قرار بگیرد.  

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: دفاع مقدس مربوط به آحاد مردم ایران اسلامی است، لذا مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز مربوط به همه مردم است. باید این مرکز فارغ از جناح‌­بندی‌­های سیاسی و اختلافات قومیتی و مذهبی باشد. هر کس معتقد به انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا است در راه‌­اندازی و رونق بخشیدن به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید صادقانه به میدان بیاید و با احساس خودی بودن ایفای نقش کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها