ظریف در تماس تلفنی همتای انگلیسی:

انگلیس برای پایان توقیف نفتکش ایرانی،تمهیدات لازم را به عمل آورد

وزیر خارجه کشورمان گفت: دولت انگلیس می‌بایست سریعاً نسبت به پایان توقیف غیر قانونی نفتکش ایرانی، تمهیدات لازم را به عمل آورد.
کد خبر: ۳۵۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ - 13July 2019

انگلیس برای پایان توقیف نفتکش ایرانی،تمهیدات لازم را به عمل آوردبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‎پرس، عصر امروز جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با تاکید بر حق ایران بر صادرات نفت خود، و با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه، اظهار امیدواری کرد که نتایج بررسی‌های حقوقی و قضائی در جبل الطارق موجب رهاسازی هر چه زودتر نفتکش گریس 1 که حامل نفت ایران بود، شود.

در این گفت‎وگوی تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر غیر قانونی بودن تحریم‌های نفتی آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صادرات نفت خود در هر شرایطی ادامه خواهد داد.

ظریف با اشاره به مقصد قانونی نفتکش گریس وان در شرق مدیترانه افزود: اتحادیه اروپا که همواره مخالف اعمال فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا بوده است نمی‌تواند خود به چنین اقدامی مبادرت ورزد و دولت انگلیس می‌بایست سریعاً نسبت به پایان توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی، تمهیدات لازم را به عمل آورد.

در این گفت‌وگو ظریف همچنین در خصوص نازنین زاغری و دیگر افراد دوتابعیتی که به دلیل جرایم امنیتی در ایران دستگیر شده اند، خطاب به همتای انگلیسی خود گفت: دستگیری و محاکمه این افراد بر اساس روال‌های کاملاً قانونی صورت گرفته است و از دولت انگلیس انتظار می‌رود به اجرای قانون و استقلال قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار