طرح «معنویت برای کودکان و نوجوانان» در جشنواره اصفهان

در دیدار عضو هیات مدیره انجمن علمی عرفان اسلامی با دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزاری رویداد جنبی جشنواره با موضوع «معنویت برای کودکان و نوجوانان» مورد تأکید قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ - 14July 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فاطمه طباطبایی عضو هیات مدیره انجمن علمی عرفان اسلامی با علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دیدار کرد.

اعضای کارگروه پروژه «معنویت برای همه» که مدتی است به طور اختصاصی، موضوع آموزش فضیلت‌های اخلاقی و معنوی برای کودکان را در دستور کار خود قرار داده است، در این دیدار به تشریح فعالیت‌های این کارگروه پرداختند.

در این نشست فاطمه طباطبایی عضو هیات مدیره انجمن علمی عرفان اسلامی و مدیر کارگروه «معنویت برای همه»، ضمن تاکید بر رویکرد آموزشی ـ نمایشی این طرح و بهره‌گیری از قالب‌های داستانی با تمرکز بر تاثیر معنویت، وجوه تربیتی کودکان و نوجوانان را در هنر‌های نمایشی با اهمیت دانست و تجارب به دست آمده در این حوزه را با دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در میان گذاشت.

در این دیدار علیرضا تابش دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، ضمن استقبال از همکاری نهاد‌های علمی و فرهنگی در حوزه دین، اخلاق و معنویت، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را فرصتی برای تبیین هنرمندانه نگاه اخلاقی در زندگی کودکان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: نسل امروز گرچه دسترسی آسانی به ابزار و فن‌آوری‌های سینمایی دارد، اما انتقال مفاهیم والای معرفتی و اخلاقی در کنار نگاه فن‌آورانه در هنر ضروری است.

تابش با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره سی و دوم و سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در اصفهان، برگزاری رویداد پژوهشی آموزشی «معنویت برای کودکان» را فرصتی ارزشمند برای تبیین دیدگاه‌های اخلاقی و ترویج فضلیت‌های دینی و معنوی با زبان هنر دانست.

وی از استقبال «ستاد برگزاری جشنواره»، «سازمان فرهنگی هنری شهراری اصفهان» و «خانه کودک اصفهان» برای برگزاری این رویداد با مشارکت انجمن عرفان اسلامی، خبر داد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور ۱۳۹۸ در دو بخش «ملی» و «بین‌المللی» به دبیری علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار