مراسم بزرگداشت عملیات «کربلای1» در مشهد برگزار شد

نشست رزمندگان تخریب لشکر 21 امام رضا (ع) با هدف بازخوانی عملیات «کربلای 1» در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 16July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت فرارسیدن سالگرد عملیات «کربلای 1» محفل انس رزمندگان گردان تخریب لشکر 21 امام رضا (ع) به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «محمد مرید مشتاقی»، «محمدکاظم مهدی­‌زاده»، «سیدمحمدهاشم امینی»، «علی ابراهیمی»، «غلامحسین احمدی»، «محمود آقایی» و «سیدمحمد حامد مسکون» امروز در حسینیه امام حسن مجتبی (ع) مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست «علیرضا یوسفی» از فرماندهان تخریب لشکر 21 امام رضا (ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات «کربلای 1» اظهار داشت: بعد از عملیات «والفجر 8» که به تصرف شهر «فاو» منجر شد و قطع دست عراق از «خورعبدالله»، حیثیت سیاسی و نظامی عراق به خطر افتاد، بر همین اساس ارتش بعث عراق برای جبران این شکست، در یک طرح‌­ریزی با عنوان دفاع متحرک، شهر «مهران» را به اشغال خود درآورد.

وی با بیان اینکه عراق شهر «مهران» را در مقابل شهر «فاو» تصرف کرده بود، ادامه داد: اهمیت شهر «فاو» قابل مقایسه با شهر «مهران» نبود. «فاو» جزیره‌­ای بود که با آب­‌های آزاد ارتباط داشت که با تصرف این شهر این ارتباط قطع شد ولی شهر «مهران» از این چنین موقعیتی برخوردار نبود.  

این فرمانده دفاع مقدس افزود: جمهوری اسلامی در عملیات «کربلای1» به پیروزی مهمی دست پیدا کرد و با حداقل تلفات، پیشروی خوبی داشت و ارتش بعث عراق مجبور به عقب نشینی از شهر «مهران» شد.  

یوسفی در پایان سخنانش به بازخوانی نقش گردان تخریب لشکر 21  امام رضا(ع) در عملیات «کربلای 1» پرداخت.

در این مراسم «حسن فیض‌­آبادی» خاطره‌­ای از پیش‌بینی شهید «محمد مریدمشتاقی» از شهادت خود به همراه روحانی شهید «سیدمحمدهاشم امینی» در عملیات «کربلای 1» بیان کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار