سردار رضایی خبر داد؛

اجرای طرح جامع مرزبانی در شرق کشور/ برخی مشکلات مرزی با همسایگان حل شد

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به در دست اجرا بودن طرح جامع برای مرزبانی شرق کشور گفت: ظرف سه سال آینده هیچ نقصی در مدیریت مرزبانی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۳۵۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶ - 18July 2019

اجرای طرح جامع مرزبانی در شرق/ برخی مشکلات مرزی با همسایگان حل شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از سواحل بابلسر اظهار داشت: مردم مازندران مردمی مسلمان، انقلابی و ولایی بوده و به واسطه خصوصیات خوب مهمان پذیری و مهممان دوستی پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور هستند.

وی با تاکید به اینکه مسئولان زیرساخت مناسب گردشگری را برای ایجاد درآمد پایدار به وجود آورند، گفت: خوشبختانه با مدیریت خوب نیروی انتظامی زمینه امنیت مسافران و گردشگران در سطح منطقه به وجود آمده و در بازدیدی که امروز در سطح سواحل داشتیم گزارشات مردمی نشان از رضایت آنها دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه رعایت شئونات اسلامی و مقررات قوانین اجتماعی زمینه امنیت بیشتر را برای شهروندان و مسافران فراهم می‌کند، عنوان کرد: مرزبانی مازندران در ساماندهی شناورها و انجام مأموریت‌های خود در حوزه مرزبانی موفق عمل کرده است.

رضایی مراقبت از مرزها را مهم‌ترین وظیفه حوزه مرزبانی دانست و افزود: با استقرار مأموران مرزبانی و جلوگیری از جرایم و هرگونه تردد غیرمجاز شاهد امنیت خوبی در سطح سواحل هستیم.

وی افزود: بیشتر مرزبانان ما در مناطق پرخطر مثل مناطق شرق کشور که حمل مواد مخدر مسلحانه صورت می‌گیرد مستقر هستند تا امنیت مرزی به وجود آید.

این مقام مسئول تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و طرح‌های جامع که برای شرق کشور در دست اجرا است و به تأیید وزرا هم رسیده است با اجرای آن ظرف سه سال آینده هیچ نقصی در مدیریت مرزبانی نخواهیم داشت و این امر به واسطه ایجاد زیرساخت‌ها و خدماتی است که قرار است در این مناطق صورت گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام اینکه در هفته گذشته هفت فروند شناور نیمه سنگین خریداری و به ناوهای کشور اضافه شده است، گفت: تا پایان امسال ۹فروند دیگر اضافه می‌شود.

رضایی با بیان اینکه مرزبان قادر است از تمام زیرساخت‌ها در راستای مدیریت مرزها استفاده کند، افزود: در حال حاضر تجهیزات متفاوتی مطالبه کردیم و قرارداد نیز بستیم، تجهیزاتی مثل پایش تصویری و پهبادها و غیره را نیز مطالبه کردیم که تاکنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده است و در برخی جاها نیاز به استقرار واحد سیار نیاز داریم که این کار نیز تا حدودی انجام یافته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه با کشورهایی که مرزهای مشترک داریم مثل عراق، ترکیه، افغانستان و آذربایجان اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: در مرز مشترک با پاکستان مشکلاتی داشتیم که در سال‌های اخیر با تعاملاتی که برقرار کردیم اتفاقات خوبی رخ داده و برخی از این مشکلات حل شده است.

وی با بیان اینکه مرزبانی دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد و با اشاره به اقدامات زیاد مرزبانان در حفاظت از کشور گفت: خوشبختانه امسال در حوزه رزمی هیچ شهیدی نداشتیم اما در حوزه غیررزمی سه شهید دادیم که دو شهید از هرمزگان و یک شهید از شمال غرب بود که این آمار نسبت به سال قبل ۷۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار