به کمک سامانه زیارت مجازی گلزار شهدا؛

50 هزار گلزار شهید را با یک کلیک زیارت کنید

سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار شهدا امکان جدیدی است که از طریق آن امکان زیارت از راه دور 50 هزار گلزار و مزار شهیدان فراهم شده است.
کد خبر: ۳۵۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ - 21July 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جنوبی‌ترین بخش شهر تهران آرامترین قسمت شهر است، جایی که درگذشتگانی از دهه‌ها پیش در آن خفته‌اند و شهری آرام را پدید آورده‌اند. نگین درخشان این شهر آرام گلزار شهدای آن است با هزاران شهید خفته در خاک که در طول سالیان دراز از انقلاب اسلامی تاکنون میزبان این پاک‌مردان شده‌اند. جایی که به ظاهر خفتگان را در خود جای داده است اما به واقع اینجا بیدارترین نقطه شهر است. 30 هزار شهید در گلزار شهدای تهران جای دارد و از این تعداد 4 هزار شهید گمنام هستند. همین یک تکه کوچک از آرامستان بهشت زهرا (س) هر هفته میعادگان عاشقانی است که به شوق زیارت شهدا پای در آن می‌گذارند. بسیاری از بانوانی که با دل‌های شکفته از شوق شهدا به این سرزمین قدم می‌گذارند برای شهدای گمنامش مادری می‌کنند. مادران و پدران شهیدی که هر هفته برای دیدار با فرزند خود به گلزار شهدا سری می‌زنند، تنها والدین شهدای خود نیستند؛ آن‌ها متعلق به فرزندان خفته در این بستر هستند. علاوه بر آن‌ها کسان دیگری هم قرار دیدار با شهدا را دارند، رزمندگان قدیم و جدید جبهه و جنگ، جاماندگان قافله شهدا و شهادت که خود را از دایره هم‌قطارانشان دور نگه نمی‌دارند و یا دوستداران شهدا که خوب فهمیده‌اند پیوند به آسمانیان خفته در زمین و بهره بردن معنوی از همجواری با آنان است که از گزند گناه و بدی‌ها مصون نگه می‌دارد.

50 هزار گلزار شهید را با یک کلیک زیارت کند

هر هفته و در ایام و مناسبت‌های خاص مزار و گلزارهای شهدا مملو از جمعیت می‌شود، آدم‌هایی که خودشان را از هر جای شهر به مزار شهدا می‌رسانند تا در هوای شهدا نفس بکشند اما در این میان هستند افرادی که به خاطر وجود مشکلات گوناگونی امکان حضور در این اماکن را ندارد. بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی نو که از سال‌های گذشته مقدمات آن را فراهم کرده بود، سامانه مجازی زیارت مزار و گلزار شهدا را احداث کرده است که از طریق آن افراد مختلف در فاصله دور و نزدیک از مزارهای شهدا و حتی افراد خارج از کشور امکان زیارت در گلزار و مزار شهدا را پیدا می کنند.

از جمله نکات مثبت این سامانه امکان جست‌وجوی مزار شهدا است که از طریق آن فرد با وارد کردن نام شهید شاهد تصویر مزار او خواهد بود، امکانی که زیارت از راه دور فرد به فرد شهدا را فراهم کرده و می‌تواند به عنوان سندی از مزار شهدا نیز قابل استفاده باشد.

سامانه زیارت مجازی گلزارها و مزارهای شهدا شامل تصاویری با کیفیت بالا و مطلوب به صورت 360 درجه از مزار شهدا است که علاوه بر اجرا در ویندوز قابل استفاده در سیستم عامل‌‎های اندروید در تلفن‌های همراه نیز هست و فرد با گشت و گذار در آن احساس می‌کند به صورت فیزیکی در گلزار شهدا حضور دارد. خداکرم کولیوند در آیین رونمایی از این سامانه گفته است: «تاکنون نیز کار عکسبرداری و تصویربرداری سه بعدی از 50 هزار مزار شهدا انجام شده است که 40 هزار تصویر سه بعدی در سامانه بارگزاری شده و تا پایان امسال کار بارگزاری 40 هزار تصویر سه بعدی دیگر نیز انجام می‌شود.

50 هزار گلزار شهید را با یک کلیک زیارت کند

کار احداث سامانه زیارت مجازی گلزار شهدا از سه سال پیش کلید خورده است و روز گذشته رونمایی آن با حضور مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران در غرفه این نهاد در نمایشگاه بین المللی الکامپ انجام گرفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها