عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد؛

ضرورت ساخت و نصب مجسمه شهدای شاخص در تبریز

«محمد اشرف‌نیا» گفت: برای حفظ یاد و خاطره شهدا باید از مجسمه و اسامی آنان در میادین شهری بیشتر از گذشته استفاده شود و ما شاهد نمود تصاویر شهدا در خیابان‌های تبریز باشیم.
کد خبر: ۳۵۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ - 25July 2019

«محمد اشرف‌نیا» عضو شورای شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس تبریز با اشاره به المان‌های شهری برای زیباسازی بصری، اظهار داشت: استفاده از تجربیات سایر ممالک در نصب نمادها و المان‌های فرهنگی ضروری است اما نباید این الگوبرداری صبغه‌ اسلامی و مذهبی تبریز را در حاشیه قرار دهد.

وی خواستار افزایش نمادهای گویای تاریخ پرافتخار دفاع مقدس در تبریز شد و تصریح کرد: شهدای متعددی در سطح استان علی‌رغم شخصیت والا و اقدامات تاثیرگذارشان ناشناخته مانده‌اند و می‌توان با ساخت مجسمه و نمادهایشان، یاد آنان را در تغییر نسل‌ها حفظ کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد المان‌های غربی جایگزین المان‌های اسلامی شوند، تاکید داشت: تاریخ آذربایجان سرشار از رشادت بزرگمردان است و برای تقدیر از زحمات آنان بایستی گذشته‌ را به تصویر کشید.

وی در پایان صحبت‌های خود متذکر شد: شهدا از میان ما رفته‌اند و برای آنکه نسل جوان قدرِ امروز را بداند باید تصاویر آنان در خیابان‌های تبریز نمود یابد تا جوانان بدانند چه خون‌هایی برای حراست از وطن و آرمان‌هایمان ریخته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار