فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

تقویت اقتدار ملی از مهمترین دستاورد‌های عملیات مرصاد بود

سردار مرتضی کشکولی گفت: مشروعیت جهانی نظام جمهوری اسلامی و تقویت اقتدار ملی از جمله دستاورد‌های عملیات غرورآفرین مرصاد کشور ما بود.
کد خبر: ۳۵۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶ - 31July 2019

تقویت اقتدار ملی از مهمترین دستاورد‌های عملیات مرصاد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان امروز (چهارشنبه) در همایش سی و یکمین سالروز عملیات مرصاد که با حضور سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، جمع کثیری از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات بانک صادرات لرستان برگزار شد، به چگونگی شکل گیری گروهک تروریستی منافقین پرداخت و اظهار داشت: ملت ما، ملت هوشیار، بیدار، بصیرو روشنفکری هستند و سطح بصیرت آنان از خواص جامعه بیشتر است.

وی افزود: در سال ۴۴ سازمان تروریستی مجاهدین خلق که آن روز مجاهدین خلق نامیده می‌شد از دل اسلام لیبرالیستی و نهضت آزادی به وجود آمد.

کشکولی با بیان اینکه مجاهدین خلق در سال ۵۱ به مبارزه مسلحانه اقدام کردند، گفت: در سال ۵۱ یک دستگیری در سطح سران مجاهدین خلق شکل گرفت و از جمله مسعود رجوی جزء کسانی بود که دستگیر شد لیکن در بدو درگیری به دلیل ضعف شخصیتی خیلی زود همه سران گروهک را لو داد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: همه شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق و و دستگیر شدگان بویژه مسعود رجوی در داد گاه نظامی آن دوره به اعدام محکوم شد لکن، چون وی همکاری با ساواک داشت، ساواکی‌ها پا در میانی کردند و نگذاشتند اعدام شود و در واقع یک سازمان جدید با مدیریت غربی‌ها شکل گرفت.

وی ادامه داد: مسعود رجوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس ازاعلام کاندیداتوری برای ریاست جمهوری، به دلیل نپذیرفتن اصل قانون اساسی و رد صلاحیت، ائتلاف خود را با بنی‌صدر در اسفند ۵۹ آغاز کردند.

کشکولی با بیان اینکه درآن زمان مجاهدین خلق با شوروی مذاکره کردند که با حذف حزب توده، سازمان را جایگزین کند که مورد مخالفت شوروی سابق قرار گرفت، تصریح کرد: همزمان با جنگ مسلحانه، ترور شخصیت‌های انقلابی همچون ائمه‌جمعه و روسای جمهور را در سال ۶۰ آغاز کردند، همزمان با جنگ با عراق مبارزه سختی را با منافقین داشتیم و در بهمن ماه همان سال آخرین خانه تیمی سازمان منافقین در کشور تخریب شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه منافقین در طی این سال‌ها هرگز از فکر توطئه علیه انقلاب اسلامی کوتاه نیامده‌اند، خاطر نشان کرد: پس از تشکیل ارتش به اصطلاح آزادی‌بخش به پاسگاه‌ها و خطوط مرزی کشور حمله کردند و با نفوذ عناصر داخلی، از غفلت مسئولین و مردم درگیر جنگ سوءاستفاده کرده و به قتل عام نیرو‌های انقلابی می‌پرداختند.

وی با اشاره به عملیات مرصاد گفت: منافقین به دنبال اجرایی کردن عملیات فروغ جاویدان درسال ۶۷ با هدف براندازی نظام انقلاب اسلامی وارد ایران شدند، اما نقشه شوم آن‌ها با هوشمندی امام (ره) مبنی بر پذیرش قطعنامه نقش برآب شد.

کشکولی با اشاره به خسارات وارد شده به منافقین در این عملیات، عنوان کرد: اکثر نیرو‌های منافقین طی دو روز عملیات مرصاد به درک واصل شدند و این مهم پیروزی بزرگی در زمان جنگ تحمیلی محسوب شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه سخنان خود به دستاورد‌های عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: مشروعیت جهانی نظام جمهوری اسلامی و تقویت اقتدار ملی از جمله دستاورد‌های عملیات غرورآفرین مرصاد کشور ما بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها