پرواز مجدد رپتورهای نیروی هوایی آمریکا بر فراز سوریه

یک وبگاه تخصصی نظامی از عملیات جنگنده‌های «اف-22» نیروی هوایی آمریکا بر فراز یکی از شهرهای شمال شرقی سوریه خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 03August 2019

پرواز مجدد رپتورهای نیروی هوایی آمریکا بر فراز سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برخی منابع فعال در رصد امور هوایی منطقه از پرواز مجدد جنگنده‌های پنهانکار «اف-22 رپتور» نیروی هوایی آمریکا بر فراز سوریه خبر دادند.

به نوشته شماره جمعه وبگاه «دیفنس بلاگ» منابع فعال در عرصه امور هوایی با قیاس تصاویر تازه منتشر شده از رپتورهای آمریکا حین عملیات سوختگیری هوایی بر فراز مکان نامشخص در سوریه متوجه این موضوع شدند.

یکی از این منابع فعال توییتری با نام مستعار «سمیر» با قیاس این تصاویر با عکس‌های ماهواره‌ای و استفاده از «گوگل مپ» و دیگر شیوه‌های تعیین موقعیت، مشخص کرد که این جنگنده‌ها 29 جولایسوخو(دوشنبه هفتم مرداد ) در حال پرواز بر فراز «رقه» در شمال شرقی سوریه بودند.

نیروی هوایی آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که این جنگنده‌های نسل پنجم برای دفاع از نیروهای و منافع این کشور در منطقه برای اولین بار وارد پایگاه هوایی «العدید» در قطر شدند.

این در حالی است که یک مقام روس چندی قبل فاش ساخت که مسکو با استقرار نسخه‌ای از جنگنده نسل پنجم«سوخو-57»، موفق به شناسایی جنگنده‌های پنهانکار «اف-35» و «اف-22» آمریکا شد.

«ولادیمیرگوتنف» قانونگذار عضو دومای روسیه و از اعضای کمیته صنایع هوایی این کشور، با فاش کردن این موضوع گفت که استقرار چهار فروند جنگنده سوخو-57 در سوریه برای کشف پرواز جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی و با کمک سامانه‌های الکترونیکی این پرنده‌های روسی بوده است.

این قانونگذار روسی در این زمینه اظهار داشت: «استقرار این چهار فروند جنگنده آشکارا به ما این امکان را داد تا با استفاده از سامانه‌های ارتباطی آن‌ها بتوانیم اف-22 و اف-35 که در همان قلمروی فضایی پرواز می‌کردند را شناسایی کنیم.»

به نوشته دیفنس بلاگ، نیروی هوایی آمریکا در بیانیه خود در مورد عملیات جنگنده‌های اف-22 بر فراز آسمان سوریه هیچ اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها