بادامچیان: تحریم ظریف عبرتی برای طرفداران ساده‌اندیش مذاکره با غرب است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تحریم ظریف را یک درس عبرت‌آموز برای سیاستمداران دانست و گفت: پس از شش سال که دولت در پی مذاکره و اجرای سیاست برد ـ برد بوده، حالا مدیر اصلی مذاکرات توسط ایالات متحده تحریم می‌شود.
کد خبر: ۳۵۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 04August 2019

بادامچیان: تحریم ظریف عبرتی برای طرفداران ساده‌اندیش مذاکره با غرب استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست هفتگی این حزب، اظهار داشت: اقدامات قاطعانه قوه قضائیه در صدور احکام قطعی مفسدان و اختلاس کنندگان، امید جدیدی را در مردم پدید آورده است. انتظار ملت این است که این اقدامات، شجاعانه و با دقت و سرعت، موجبات پیشگیری از فساد و سوء استفاده و تجاوز به بیت المال و تضییع حقوق حقه مردم را به خوبی فراهم بیاورد و عدالت و امنیت اجتماعی را به نحو کامل تأمین کند.

وی تأکید کرد: از دولت خواستاریم که نهایت کمک و همراهی را با قوه قضائیه در این زمینه به عمل آورد تا دیگر شاهد گم شدن ارزها و مشخص نشدن نوع مصرف ارز اختصاصی نباشیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از نمایندگان محترم مجلس خواست که به طور ویژه با قوانین مورد نیاز برای قوه قضائیه در جهت سرعت در برخورد قاطعانه با فساد و مفسدین، نقش خود را در ایجاد فضای سلامت و پاکی محیط های اجتماعی و اداری ایفا کنند.

بادامچیان اظهار داشت: مردم خواستار هماهنگی، همراهی و همفکری در براندازی ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی توسط سه قوه و همه مسئولان هستند.

وی با اشاره به دیدار جمعی از اعضای گروههای جهادی با مقام معظم رهبری تأکید کرد: گفتمان جهادی باید به صورت یک گفتمان مسلط برای حل مشکلات کشور درآید و دولت موظف است تمام تشریفات زاید و دست و پا گیر به ویژه در امور اقتصادی را حذف کند و این امر تحول در سیاست ها و نوع مدیریت دولتی را می طلبد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه ضمن محکوم کردن تحریم های آمریکا درباره شخصیت ها و مسئولان ایران از جمله محمدجواد ظریف تأکید کرد: امروزه افتضاح دولت آمریکا، ترامپ را به سطح نازلی از ابتذال و حقارت رسانده تا آنجا که از یک طرف خواهان مذاکره است و از طرف دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می کند. آن هم وزیر خارجه‌ای که طرف اصلی مذاکرات برجام با دولت آمریکا و همراهان آمریکا و امضاء کنندگان تعهدات ایران بوده است. این روش غلط و به دور از عقلانیت و منطق، آبرویی برای دولت ترامپ باقی نگذاشته است.

وی تحریم ظریف را یک درس عبرت‌آموز برای سیاستمداران دانست که به آمریکا و دولت های همدست او هیچ اعتمادی نمی‌توان داشت، زیرا پس از ۶ سال که دولت در پی مذاکره و اجرای سیاست برد ـ برد بوده است، حالا مدیر اصلی مذاکرات توسط ایالات متحده تحریم می‌کند.

بادامچیان گفت: اگر تا به حال افرادی در دولت، نگاه متمرکز به غرب داشته‌اند، این تجربه مفیدی است که نگاه خود را بصورت گسترده به همه کشورهای جهان داشته باشند و بیش از همه با کشورهایی ارتباط برقرار کنند که با ما در معرض دشمنی ها، تحریم ها و تعرفه های اقتصادی توسط آمریکا و غرب می باشند و نگاه به شرق و کشورهای دیگر را فعال کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: تحریم دکتر ظریف درسی بزرگ برای ساده اندیشانی است که تصور می کنند با مذاکرات در برابر زورگویان می توانند امتیازاتی بدست آورند. آنها بهتر است با اتکاء به ملت ها و دولت های دوست در صحنه بین الملل به موفقیت دست یابند.

وی سفر آقای «سانگ تائو» وزیر بین الملل حزب کمونیست چین به تهران را فرصتی مناسب دانست که موجبات گسترده‌تر شدن و تحکیم بیشتر روابط دو ملت بزرگ و دو قدرت عظیم چین و ایران اسلامی را فراهم می آورد.

بادامچیان با ارزیابی مثبت از این سفر افزود: در دیدار صمیمانه و مذاکره با ایشان، تحکیم روابط دو کشور و دو حزب در جهت منافع متقابل و همکاری های همه جانبه را مورد دقت قرار دادیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: در جنگ تجاری بین آمریکا و چین، به علت استقلال تصمیم گیری مستقل چینی ها، آنها دست برتر را در این نبرد اقتصادی دارند و روز به روز در این نبرد شکست های سنگینی نصیب آمریکا می‌شود زیرا دیگر کشورها حق را به چین می دهند و ارتباطات خود را با این کشور ادامه می دهند.

وی درباره طرح حذف چهار صفر از پول ملی نیز گفت: دیدگاه های متفاوتی در این مورد وجود دارد که در حزب درباره آن کار کارشناسی می شود و به هرحال امیدواریم این طرح هم به سرنوشت طرح های دیگری که به جای مواهب، مشکلات را بیشتر کرده است، دچار نشود.

بادامچیان در پایان با تبریک حلول ماه ذی الحجه، برای ضیوف الرحمان در حج آرزوی موفقیت و سلامتی کرد و از آنها خواست برای حل مشکلات مسلمانان جهان دعا کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها