سردار اشتری تاکید کرد؛

برخورد جدی ناجا با متعرضان به محیط زیست/ صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه همگانی است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با هر فردی که بخواهد به محیط زیست دست درازی و تعرض کند به جد برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی خلاف قانون عمل کند.
کد خبر: ۳۵۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ - 05August 2019

صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست؛ وظیفه همگانی/ برخورد جدی ناجا با متعرضان به محیط زیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا در دیدار با «عیسی کلانتری» رئیس سازمان محیط زیست کشور و جمعی از محیط‌بانان با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست؛ سرمایه ملی کشور هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به تکرار بر لزوم صیانت و حفاظت از منابع ملی، طبیعی و محیط زیست تأکید داشته و دارند و صیانت از این سرمایه‌ها، وظیفه همگانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه‌اندازی یگان حفاظت از محیط زیست، یادآور شد: امروز سه هزار و 500 محیط‌بان از منابع و سرمایه‌های کشور صیانت و دفاع می‌کنند و نیروی انتظامی پشتیبان و حمایت کننده این محیط‌بانان است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و اقدامات سازمان محیط زیست در تداوم فعالیت‌های ناجا برای تأمین امنیت و صیانت از منابع ملی است و معتقدیم سه هزار و 500 محیط بان فعال در کشور در واقع نیرو‌های پلیس و همکاران ما هستند.

سردار اشتری با بیان اینکه همان گونه که همکارانم به طور شبانه روزی در اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت و جانفشانی برای تأمین نظم و امنیت در کشور هستند، بیان کرد: قطعا محیط بانان نیز برای حفاظت از محیط زیست از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و شاهد این تلاش و جانفشانی تقدیم شهدایی در راه صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حدود هشت هزار و 755 کیلومتر مرز خشکی و آبی در کشور، بیان کرد: مرزبانان غیور، دلاورانه و با وجود سختی‌ها و کاستی ها، از مرز‌ها صیانت می‌کنند و باید بگویم فعالیت محیط بانان نیز به نوعی نزدیک با اقدامات مرزبانان است.

وی اضافه کرد: مرزبانان در برخی از مناطق صعب العبور در حالی از مرز‌ها صیانت می‌کنند که در صورت وقوع اتفاقی، امدادرسانی به آن‌ها در گذشته سخت بود، اما با تدابیر و پیش‌بینی‌های اندیشیده شده توسط معاونت بهداد این معضل حل شد و در واقع با رویکردهایی، چون تزریق امکانات اولیه درمانی و یا آموزش خودامدادی میزان آسیب به مرزبانان کاهش یافت.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: می‌توانیم ساز و کاری برای ارائه چنین امکانات و ظرفیت‌های امدادی، تجهیزاتی و ارتباطی به محیط بانان را فراهم کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان با تأکید بر لزوم انتقال و تبادل تجربیات اطلاعات مشترک در حوزه محیط زیست میان نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست، بیان کرد: با هر فردی که بخواهد به محیط زیست دست درازی و تعرض کند به جد برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم کسی خلاف قانون عمل کند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس فتا در شناسایی و دستگیری سودجویان این حوزه و جولان در فضای مجازی، بیان کرد: پلیس فتا ظرفیت خوبی دارد و می‌تواند جرایم محیط زیستی که در فضای سایبری بروز و نمود دارد را به خوبی رصد و با مخلان برخورد کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی «جرم انگاری» صورت گرفته است، تأکید کرد: باید از محیط بانان معاضدت حقوقی و قضائی صورت بگیرد.

سردار اشتری تأکید کرد: بی توجهی به محیط زیست جبران ناپذیر است و همه ما نسبت به منابع ملی، طبیعی و محیط زیستی کشور تعهد داریم و باید آن را به عنوان یک سرمایه ملی به دست آیندگان برسانیم.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: همان گونه که وجود «زمین پاک» حائز اهمیت است باید به «هوای پاک» هم اهمیت بدهیم و پلیس در راستای توجه به این مهم طرح LEZ را به عنوان گامی در راستای کاهش آلودگی هوا دنبال می‌کند البته باید شهرداری ها، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول نیز پای کار باشند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در پایان در خصوص آموزش‌های تخصصی به نیرو‌های سازمان محیط زیست و محیط بانان، تزریق تجهیزات به روز به یگان حفاظت از محیط زیست و ... قول همکاری داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار