دریادار سیاری:

غربی‌ها جنگنده میراژ و موشک‌های اگزوست را در اختیار صدام گذاشتند

معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی استکبار جهانی علیه ما آغاز شد، چراکه ما به دنبال استقلال و آزادی بودیم و زیر بار زورگویی شرق و غرب نمی‌رفتیم.
کد خبر: ۳۵۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ - 06August 2019

ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در مقابل بلوک شرق و غرب ایستادبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌اله سیاری» معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید «بابایی» و سرلشکر شهید «حسین لشکری» با اشاره به مقام شامخ شهدا، اظهار داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و ما آنچه داریم به برکت خون شهدا است.

وی ادامه داد: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی استکبار جهانی علیه ما آغاز شد، چراکه ما به دنبال استقلال و آزادی و ملتی باغرور بودیم که زیر بار زورگویی شرق و غرب نرفته و داعیه استقلال داشته و داریم.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: استکبار جهانی برای از بین بردن این نظام و انقلاب اسلامی به کار‌های مختلفی دست زد، از جمله اینکه بر اختلافات قومیتی دامن زدند تا مشکلاتی را برای این ملت انقلابی ایجاد کند.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات استکبار جهانی ایجاد ناامنی در مناطق مرزی و کمک به معارضان انقلاب و جدایی طلبان بود، که در این جبهه نیز آنان شکست خوردند.

وی گفت: دنیای استکبار هنگامی که انقلاب اسلامی را خطری برای خود ارزیابی کرد، پروژه ترور را راه اندازی کردند که ملت ایران در این مسیر نیز ایستادگی کرد و ۱۷ هزار شهید ترور را تقدیم آرمان‌های انقلاب کرد. و امام راحل در این رابطه فرمودند: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شوند».

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: بلوک‌های شرق و غرب وقتی که در همه جبهه‌ها با شکست مواجه شدند، برای شکست انقلاب اسلامی پیوند نامبارکی برقرار کردند و به صدام روی آورده و او را برای تجاوز نظامی به ایران اسلامی تجهیز کردند.

وی افزود: اروپایی‌ها جنگنده میراژ، انواع بمب‌های شیمیایی و موشک اگزوست را به صدام دادند، شرقی‌ها نیز انواع جنگنده سوخو و میگ در اختیارشان قرار دادند و آمریکایی‌ها نیز هواپیمای آواکس و دیگر تجهیزات رزمی را در اختیارشان گذاشتند.

دریادار سیاری ادامه داد: اما ملت بزرگ ایران اسلامی در مقابل این هجمه جهانی توانست با پیروی از فرامین ولایت فقیه بر دشمن فائق آید، و اگر از خودگذشتگی‌ها و ایثار‌ها و شهادت طلبی‌ها نبود، ما نمی‌توانستیم از سد بزرگ جنگ عبور کنیم.

وی با بیان اینکه جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید «زمانی‌که شیپور جنگ زده شود، مردان از نامردان غربال می‌شوند»، تاکید کرد: در ۲۶ شهریور ۵۹ زمانی‌که هنوز جنگ شروع نشده بود ولی دشمن با شدت بیشتر از قبل مرزهای ما را مورد هجوم قرار می‌داد، شهید لشکری با هواپیمایش به آسمان بلند شد و پاسخ اقدامات دشمن را داد و در همین راه مقدس به نیز به اسارت دشمن درآمد و  ۱۸ سال از دوران جوانی اش را در اسارت گذراند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه شهید لشکری یک تاریخ و یک الگوی بزرگ است، گفت: شهید لشکری نماد مقاومت، خوداتکایی،  ایستادگی و غرور و از خود گذشتگی است و نمونه ندارد و قطعا در تاریخ ما جاودانه خواهد ماند.

امیر سیاری با بیان اینکه وقتی غرش هواپیماهای نیروی هوایی بالای سر رزمندگان شنیده می شد، همه ما احساس قدرت و توان مضاعفی می‌کردیم گفت: شهید بابایی در شرایطی که عازم سفر حج بود تصمیم گرفت در کشورش بماند و بجنگد و مملکت اسلامی‌اش را حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن برداشتش این بود که زمان مناسبی را برای حمله نظامی به کشور تازه انقلاب شده انتخاب کرده است و با این اشتباه استراتژیک به کشور ما تجاوز نمود، گفت: کشور ایران که در گذشته و در طول 200 سال گذشته و مقاطع تاریخی قبل از انقلاب در جنگ‌های مختلف شهرها و مناطقی را از دست داده بود، در این جنگ حتی یک وجب از خاک را به دشمن نداد و توانست استقلال و تمامیت ارضی خود را در برابر سیل تهاجم ابرقدرتها حفظ کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار