سیدمحمد حسینی:

گفتمان انقلاب در رسانه‌های ما باید گفتمان غالب باشد

وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور در فضای رسانه بدون استفاده از ابزار نامشروع استفاده کنند کار سختی است اما ما با روشنگری و هم‌افزایی باید سعی کنیم گفتمان غالب‌مان، گفتمان انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۳۵۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ - 06August 2019

گفتمان انقلاب در رسانه ما باید گفتمان غالب باشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همایش بزرگداشت روز خبرنگار و اصحاب رسانه «اخلاق در رسانه»، با حضور «مهدی چمران»، رییس بنیاد شهید چمران، «سید محمد حسینی»، وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدحسین صفارهرندی»، «عزت‌‌الله ضرغامی»، «حسن شمشادی» و «مرضیه هاشمی» عصر امروز (سه‌شنبه) در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد.

سیدمحمد حسینی در ابتدای این همایش اظهار داشت: رسالت خبرنگاران این است که صیانت کنند تا جای جلاد و شهید عوض نشود. مساله رسانه از منظر دشمنان ما بسیار اهمیت دارد که بواسطه آن توانستند با مهندسی افکار عمومی انقلاب‌های مخملی را بوجود بیاورند. لذا ارتقاء بینش سیاسی از نظر مقام معظم رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره فرموده‌اند. از همین رو اصحاب قلم و رسانه در جنگ رسانه‌ای وظیفه مهمی عهده دارند.

وی در ادامه گفت: کار کردن در فضای رسانه‌ای بدون استفاده از ابزار نامشروع کار سختی است و باید با روشنگری و هم‌افزایی سعی کنیم گفتمان غالب‌مان، گفتمان انقلاب اسلامی باشد. البته حضور در این جبهه کار دشواری است اما میدان را نباید خالی کرد. اگر در قضیه پهپاد آمریکایی‌ها اصحاب رسانه نبودند ممکن بود جای همه چیز عوض می‌شد. این مساله باعث شد که هیمنه ارتش آمریکا بیش از پیش شکسته شود و حتی کسانی که تحت تاثیر قدرت کاذب آمریکا قرار داشتند باور نمی‌کردند که ایران اسلامی به این جایگاه بلند برسد.

حسینی در ادامه بیان داشت: انقلاب اسلامی در یک برهه تاریخی متوقف نشده است و حرکت آن ادامه دارد. پس نباید بدون توجه گوشه‌ای نشست، انقلاب اسلامی متعلق به همه ما بخصوص نسل آینده است و آنها باید وارد میدان عمل شوند. هم اکنون منافقین و دشمنان نظام اسلامی ایران در تکاپو هستند تا این انقلاب را منکوب کرده و به شکست بکشانند. انتظار این است که خبرنگاران به رسالت تاریخی خود عمل کنند. خبرنگاران باید با تاکید گذشته و دستاوردهای انقلاب اسلامی مسیر آینده را در مقابل مردم روشن کنند و به آنها امیدواری بدهند.

وی در ادامه گفت: باید سعی شود سواد رسانه‌ای مردم بالا برود تا معاندان نتوانند با موج رسانه‌ای چیزی را بگویند که می‌خواهند. باید مدام بازنگری در وقایع مختلف بشود تا تحریفی صورت نگیرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها