طنین‌انداز شدن دعای عرفه در یادمان شهدای هویزه

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در یادمان شهدای هویزه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و عشایر غیور دشت آزادگان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ - 10August 2019

میلاد کریمی دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در این یادمان خبر داد و اظهار داشت: دعای پر فیض عرفه همانند سال‌های قبل، فردا (یکشنبه) با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اهالی مؤمن و عشایر غیور دشت آزادگان و زائران شهدا از نقاط مختلف استان خوزستان در جوار مزار شهدای مظلوم هویزه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روزگاری که فشارها، گاهی سینه‌هایمان را تنگ می‌کند، نفس کشیدن در هوای بهاری عرفه از جوار قبور شهدای مظلومی که ماجرای شهادت‌شان بیشترین شباهت را به کربلای اباعبدالله الحسین (ع) دارد، قابل توصیف نیست و گنبد و بارگاه این شهدای عاشورایی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، وسیله‌ای برای تقرب به قدرت لایزال پروردگار است، در روز عرفه جلوه‌گاه نزدیکی زائران با باری‌تعالی خواهد بود.

طنین‌انداز شدن دعای عرفه در یادمان شهدای هویزه

دبیر شورای فرهنگی یادمان شهدای هویزه در تشریح جزئیات این مراسم نیز گفت: برنامه‌های این روز از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و پس از تلاوت مجلسی قرآن کریم توسط قاری ممتاز، علی بوعذار و سخنرانی توسط حجه الاسلام سید حمید علم‌الهدی، دبیر هیأت امنای یادمان و برادر سردار شهید سید حسین علم الهدی، قرائت دعای عرفه و مداحی توسط مداحان، حاج احمد طرفی و حاج آقا صفری برگزار می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای شدید هوا تلاش مجموعه دست‌اندرکاران خدماتی و پشتیبانی یادمان، دهیاری‌های اطراف زیارتگاه و بخشداری مرکزی هویزه بر این بوده است تا با افزایش امکانات سرمایشی مناسب و ایستگاه‌های صلواتی، پذیرای زائران شهدا باشند.

این مسوول فرهنگی همچنین از تدارک وسایل ایاب و ذهاب رایگان برای اهالی شهر هویزه خبر داد و اضافه کرد: با همکاری فرمانداری شهرستان، حداقل ۱۰ دستگاه مینی‌بوس جهت انتقال زائران تدارک دیده شده است که از ساعت ۱۶ از محل‌های فلکه فرمانداری سابق، روبروی پارک بانوان و مسجد امام موسی ابن جعفر (ع) منطقه اهل جرف، آماده انتقال زائران به یادمان خواهند بود.

وی با بیان اینکه مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان هویزه در برگزاری و پشتیبانی هر چه باشکوه‌تر این مراسم، یاری‌رسان بوده‌اند، گفت: تعویض پرچم‌های قبور مطهر شهدای هویزه و فضاسازی فرهنگی از دیگر اقدامات جانبی این مراسم معنوی بوده است.

بر اساس این گزارش، یادمان شهدای هویزه به عنوان اولین نقطه یادمانی دفاع مقدس، محل شهادت شهید علم‌الهدی و یاران عاشورایی‌اش در عملیات نصر (۱۶ دی ۵۹) است که در ۲۴ کیلومتری شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.

انتهای پیام/131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار