جزئیات برنامه‌های «همیشه امیر» ویژه دهه ولایت/ ۷۰۰ اجرای غدیری در پایتخت

ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت با عنوان «همیشه امیر» با برنامه‌هایی نظیر جشن، توزیع محصولات فرهنگی، جایزه هنری پژوهشی غدیر، نشست‌های شعرخوانی، اجرای نقالی، کاروان شادی با ۷۰۰ اجرا در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ - 11August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با فرا رسیدن دهه ولایت؛ عید قربان و غدیر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌ برنامه‌هایی با عنوان «همیشه امیر» را با هدف گسترش شناخت شهروندان از الگوهای دینی برگزار می‌کند.

مجموعه جشن‌های «شبیه چشمه»

مجموعه جشن‌های «شبیه چشمه » به مناسبت عید غدیر خم و با هدف بزرگداشت بزرگترین عید شیعیان جهان و تبیین جایگاه امامت و ولایت در بین مردم از ۲۷ تا ۲۹ مرداد در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار می‌شود. این جشن‌ها با برپایی ایستگاه‌های مختلف فرهنگی هنری چون؛ مسابقه، گفت‌وگوی مذهبی، نمایش کودک، اجرای گروه‌های موسیقی، تجلیل از خانواده شهدا، اجرای نقالی و... برگزار می‌شود.

تجلیل از ۱۱۰ خانواده شهید و ایثارگر سادات

«مهر آیین» دیگر برنامه‌ای است که با تجلیل از ۱۱۰ خانواده شهید و ایثارگر سادات از ۲۱ تا ۲۷ مرداد در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می‌شود. این برنامه برای نخسین بار در نوروز ۹۸ با هدف غبار روبی از منزل شهیدان برگزار شد. در مرحله دوم این طرح، ساکنان مناطق ۲۲گانه به همراه اعضای کانون‌ها به دیدار خانواده ۱۱۰ شهید و ایثارگر سادات رفته و ضمن غبار روبی از منازل و اهدای شال سبز سیادت از آنها برای حضور در جشن‌های عید غدیر مراکز فرهنگی هنری مناطق دعوت می‌کنند.

اجرای ۱۱۰ مجلس پرده‌خوانی و نقالی

اجرای ۱۱۰ مجلس پرده‌خوانی و نقالی با عنوان «برکه و رود» و با هدف به روزرسانی هنر سنتی و دیرینه نقالی در انتقال روایت‌های جذاب و شنیدنی فضایل والای حضرت امیرالمومنین(ع)، در ۱۱۰ نقطه از شهر تهران از ۲۱ تا ۲۹ مرداد برگزار می‌شود.

توزیع محصولات در ۱۱۰ مسجد تهران

یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در دهه ولایت تولید و توزیع محتوای تصویری با هدف ترویج سنت حسنه عقد اخوت و انتشار در فضای مجاز و همچنین توزیع محصولات در ۱۱۰ مسجد تهران با عنوان «آینه با آینه» در دو روز شب و روز عید غدیر است.

نشست‌های شعرخوانی

ویژه‌برنامه «غزل ارادت» شب شعرهایی است که شاعران کانون‌های شعر و ادب سازمان فرهنگی هنری با موضوعات مرتبط با واقعه غدیر خم و مناقب حضرت علی (ع) به شعر خوانی‌ می‌پردازند. این نشست‌های شعر خوانی از ۲۱ تا ۲۹ مرداد در ۱۱ منطقه برگزار می‌شود و در پایان به ۱۰ شاعر معرفی شده توسط مناطق هدیه‌ای به رسم یادگار اهدا می‌شود.

کاروان شادی

«شهر ولایت» از دیگر برنامه‌های دهه ولایت است که ۲۹ مرداد با راه اندازی هیات‌های مذهبی و کاروان شادی به همراه اهدای گل به مردم در چهار منطقه تهران برگزار می‌شود.

جایزه هنری پژوهشی غدیر

ششمین جایزه هنری پژوهشی غدیر در آستانه عید غدیر ۲۷ مرداد در موزه‌ هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود. این جایزه نکوداشت هنرمندانی است که در حوزه زنده نگه‌داشتن عنوان غدیر و ترویج نگاه و سیره امیرالمومنین علی(ع) شاخص و مطرح‌اند. همچین نمایشگاهی از آثار هنرمندانی که آثارشان در گنجینه موزه امام علی(ع) موجود است، برگزار می‌شود.

«غدیرانه» در میدان آیینی امام حسین (ع)

«غدیرانه» عنوان برنامه‌ای است که به مدت ۹ شب از ۲۱ تا ۲۹ مرداد در چهار بخش در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
برپایی برنامه جشن هر شب با اجرای نمایش، مسابقات مختلف ویژه بزرگسالان و کودکان، اجرای موسیقی، نورافشانی و پذیرایی از ساعت ۱۸:۳۰، اجرای نمایش «ولایت» به کارگردانی قاسم شاورزی با بازسازی واقعه غدیر خم با همراهی مخاطبانی که در این برنامه حضور دارند و اجرای نمایش «قاصدی از غدیر» به کارگردانی زهرا پور خرمی در سالن سینمای فرهنگ‌سرای عترت واقع در میدان امام حسین (ع) قبل از اذان مغرب و «مائده‏ غدیر» برپایی ۲۰ جایگاه پخت طعام در میدان امام حسین (ع) و توزیع به میزان ۱۰ هزار در روز عید بزرگ و سعید غدیر خم، از جمله برنامه‌های «غدیرانه» است.

«حاضران به غایبان برسانند»

ویژه‌برنامه «حاضران به غایبان برسانند» با توجه به اهمیت خطبه غدیر هنرمندان و راویان نوجوان و جوان به نحوی هنرمندانه و زیبا، از ۲۶ تا ۲۹ مرداد خطبه غدیر را در ۱۱۰ نقطه از ایستگاه‌ها و واگن‌های خطوط منتخب مترو تهران روایت می‌کنند.

مراسم بازسازی واقعه غدیر ۲۸ مرداد از طریق حرکت دو کاروان از دو نقطه در محله‌های منطقه ۱۵ با نمایی از کاروان حجاج در زمان واقعه غدیر به سمت محل بازسازی برکه غدیر واقع در پارک پامچال برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه و غرفه‌های فرهنگی برای ارائه محصولات فرهنگی به شهروندان برپا می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت با عنوان «همیشه امیر» با برنامه‌هایی چون؛ جشن، توزیع محصولات فرهنگی،نشست‌های شعرخوانی، اجرای نقالی و... از ۲۱ تا ۲۹ مرداد در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرا به محل سکونت خود مراجعه کنید یا با سامانه ۱۸۳۷ تماس بگیرید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها