نماینده ولی فقیه در لرستان:

تسلیم الهی بودن اولین پیام عید قربان است

آیت الله «سید احمد میرعمادی» گفت: اولین پیام عید قربان تسلیم الهی بودن است. حضرت ابراهیم زمانی که خواب دید فرزندش را باید قربانی کند، آماده قربانی کردن شد و اسماعیل هم پذیرفت؛ یعنی تسلیم اوامر الهی بودن. عید قربان به ما می‌آموزد که شما در برابر فرمان الهی تسلیم باشید.
کد خبر: ۳۵۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ - 12August 2019

تسلیم الهی بودن  اولین پیام عید قربان است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان  امروز (دوشنبه) در خطبه های نماز عید قربان که در خرم آباد برگزار شد، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی  اظهار داشت: روز عید قربان، روز آمرزش گناهان است.

وی با بیان اینکه  امام علی (ع) می فرماید «هر روزی که در آن گناه نشود، روز عید است» افزود: عید سعید قربان از مهمترین اعیاد اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با  اشاره به  اینکه عید سعید قربان از مهم ترین اعیاد اسلامی است، گفت: از روز عید قربان به عنوان یوم الاضحی و یوم النحر یاد شده است، چون وقتی آفتاب بالا آمد حجاج برای تکمیل مناسک حج قربانی می کنند، از یک طرف بالا آمدن آفتاب و از طرف دیگر قربانی کردن.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه قربانی کردن یکی از شعائر دینی است، تصریح کرد: عید قربان فسلفه های متعدد و پیام های درس آموز فراوان دارد؛ اولین پیام عید قربان تسلیم الهی بودن است. حضرت ابراهیم زمانی که خواب دید فرزندش را باید قربانی کند، آماده قربانی کردن شد و اسماعیل هم پذیرفت؛  یعنی تسلیم اوامر الهی بودن. عید قربان به ما می آموزد که شما در برابر فرمان الهی تسلیم باشید.

وی با اشاره به اینکه فلسفه دیگر عید قربان کسب تقوا و تقربت به درگاه الهی است، گفت: کلمه قربان به معنای چیزی است که انسان را به خدا نزدیک کند، از این رو خداوند در قرآن چنین می فرماید «ای مردم خون و گوشت قربانی به خدا نمی رسد، آنچه به خدا می رسد تقوا است، آنچه را که شما را به خدا نزدیک می کند تقوا است».

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: خدای متعال نیازی به گوشت قربانی ندارد، آنچه خدا از بندگان طلب می کند تقوا و تقرب به سوی خدای متعال است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه فلسفه دیگر عید قربان، مبارزه با نفس و رهایی از نفس پرستی است، تصریح کرد: انجام رمی جمرات، قربانی کردن و سر تراشیدن برای این است که این ها نمادی از رهایی از دلبستگی به مال و زینت و تعلقات دنیوی است. انسان در روز عید قربان پا روی هوای نفس می گذارد. 

وی با تاکید بر اینکه فلسفه دیگر عید قربان، توجه به مستمندان و فقرا است؛ افزود: قرآن کریم با صراحت می فرماید «از گوشت قربانی بخورید و مقداری از آن را به مستمندان و فقیران اطعام کنید»، روز عید قربان روز توجه به فقرا و نیازمندان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها