ترفند منافقین برای مقابله با رزمندگان اسلام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در تشریح عملیات مرصاد گفت: نزدیکی‌های غروب تعدادی ماشین و تانک از سمت منافقین به سمت ما حرکت کرد و ما اولین ماشین را زدیم. از یکی از ماشین‌ها خانمی با بلندگو اعلام می‌کرد که پاسداران فریب‌خورده خمینی! بیایید و تسلیم شوید، مردم دیگر با شما نیستند.
کد خبر: ۳۵۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ - 13August 2019

حضور لشکر ویژه شهدا در کرمانشاه طی عملیات مرصاد باعث دلگرمی مردم شدسرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی و رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی، در خصوص عملیات مرصاد اظهار داشت: این عملیات بعد از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و عراق انجام شد در صورتی که مقرر شده بود هیچ حرکت نظامی بین نیروهای ایران و عراق صورت نگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس این قطعنامه نیروهای ایران از مرزها برگشتند و در پادگان ها مستقر شدند ولی عراقی ها با حرکت ناجوانمردانه ما را غافلگیر کردند و هم در جنوب و هم در غرب کشور از مرزهای ما عبور کردند و وارد خاک ایران شدند.

امیری بیان داشت: دشمن با حمله از سمت جنوب کشور تا نزدیکی های خرمشهر پیشروی کرد و با عث شد به ایران خسارت زیادی وارد کند و همچنین در غرب کشور نیز نیروهای منافقین و مجاهدین خلق در کرمانشاه به نیروهای ما حمله کردند.

وی در خصوص نیروهای منافقین گفت: این نیروها متشکل بود از همه کسانی که با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشتند، این نیروها خسارت زیادی بر کشور ما وارد کردند و افراد زیادی را در ایران به شهادت رساندند سپس به کشورهای دیگر از جمله فرانسه، عراق، آمریکا و آلمان فرار کردند اما بعد از اینکه قرار شد عملیات حمله به ایران انجام شود همه آن ها فراخوان شدند و حدود 5 هزار نیروی منافق در عراق سازماندهی و ارتشی به نام «آزادی بخش ملی ایران» را تشکیل دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان داشت: سوم مرداد منافقین حمله را از پادگان اشرف عراق آغاز کردند و وارد قصر شیرین شدند و سرپل ذهاب را تصرف کردند و کرند را گرفتند و رسیدند به اسلام آباد که با درگیری نیروهای ما مواجه شدند.

وی اظهار کرد: بنده در آن زمان در لشکر ویژه شهدا و در مهاباد کردستان مستقر بودم که در یکی از روزها فرمانده لشکر ویژه شهدا به تعدادی از ما دستور داد برای مقابله با منافقین به کرمانشاه بیاییم که ما غروب روز سوم مرداد از مهاباد حرکت کردیم و صبح چهارم مرداد به کرمانشاه رسیدیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: وقتی به کرمانشاه رسیدیدم دیدیم که مردم از ترس منافقین به همدان فرار می کنند سپس اعلام شد که لشکر ویژه شهدا وارد کرمانشاه شده است و این موضوع باعث دلگرمی مردم شد.

وی اظهار کرد: من در کرمانشاه جانشین تیپ ذوالفقار بودم و همراه با تیپ به محلی که منافقین حضور داشتند حرکت کردیم و سپس رسیدیم به ارتفاعات و گردنه چهار زبر (این گردنه بعد از عملیات مرصاد به گردنه مرصاد تغییر نام یافت) همان محلی که منافقین مستقر شده بودند، منافقین با دیدن ما شروع به تیراندازی کردند.

امیری بیان داشت: برای حمله به منافقین زمان شب را زمان مناسبی دیدیم و سپس با فرارسیدن شب حمله را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه حدود یک چهارم منافقینی که در محل گردنه چهارزبر مستقر شده بودند خانم بودند، گفت: نزدیکی های غروب تعدادی ماشین و تانک از سمت منافقین به سمت ما حرکت کرد و ما اولین ماشین را زدیم. از یکی از ماشین ها خانمی با بلندگو اعلام می کرد که پاسداران فریب خورده خمینی بیایید و تسلیم شوید، مردم دیگر با شما نیستند.

امیری ادامه داد: این درگیری ها تا صبح ادامه داشت تا اینکه ما توانستیم به ارتفاعات برسیم و بر دشمن مسلط شویم و این موضوع باعث تضعیف روحیه دشمن شد و منافقین به ناچار عقب نشینی کردند و تعدادی از منافقین هم که مانده بودند را اسیر کردیم سپس تا 72 ساعت پاکسازی منطقه عملیات به طول انجامید و نهایتا عملیات مرصاد با موفقیت پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار