ابراز نگرانی پمپئو از نزدیک شدن زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر از نزدیک شدن به زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران ابراز نگرانی کرده و از متحدان واشنگتن خواست تا فشار‌ها علیه ایران تشدید یابد.
کد خبر: ۳۵۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ - 13August 2019

ابراز نگرانی پامپئو از نزدیک شدن زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه در پیامی در توئیتر از متحدان آمریکا خواست تا فشار علیه ایران را تشدید بخشند.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «ساعت در حال تیک تاک کردن است، زمان باقی مانده پیش از آنکه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به پایان برسد و ممنوعیت سفر «قاسم سلیمانی» (فرمانده نیروی قدس سپاه) برداشته شود، به پایان نزدیک می‌شود.»

پمپئو در ادامه نوشت: «ما از متحدان و شرکای خود می‌خواهیم تا فشار‌ها علیه رژیم ایران را افزایش دهند تا رفتار‌های بی‌ثبات کننده خود را متوقف کند».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه لینکی از سایت وزارت خارجه آمریکا را در توئیت خود قرار داده که در آن زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران به صورت کاهشی به جلو می‌رود و طبق آن تحریم‌های تسلیحاتی ایران روز 18 اکتبر 2020 (27 مهر 1399) یا به عبارتی دیگر 15 ماه و هفت روز دیگر به پایان خواهد رسید و پس از آن ایران می‌تواند به فروش تسلیحات پرداخته و از کشور‌هایی نظیر روسیه و چین نیز تسلیحات خریداری کند.

دولت ترامپ 18 اردیبهشت‌ سال گذشته به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. این تحریم‌ها از مرداد و آبان‌ سال گذشته اجرایی شده‌اند.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-52 و چند جنگنده اف-22 به منطقه رو آورده است.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشور‌های اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز 18 اردیبهشت‌ به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف 60 روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها