استاد حوزه و دانشگاه:

مسئولان با تأسی از نهج‌البلاغه خدمت‌گزار مردم باشند

حجت‌الاسلام زمانی با تصریح بر اینکه همه آرمان‌های امیرالمومنین (ع) رعایت نشده گفت: مسئولان باید نکات حضرت را رعایت کنند و در این مسیر قدم بگذارند.
کد خبر: ۳۵۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ - 13August 2019

مسئولان با تأسی از نهج البلاغه خدمت گزار مردم باشندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، ویژه برنامه «در ساحل سخن» به مناسبت دهه ولایت و با موضوع کارگزاران در حکومت اسلامی با حضور حجت الاسلام علی زمانی استاد حوزه و دانشگاه از آنتن رادیو گفت‌و‌گو پخش شد.

حجت‌الاسلام زمانی در این ویژه برنامه با اشاره به رفتار حضرت علی (ع) با زیردستان خود در امر حکومت داری اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) به عوامل حکومتی و زیردستان خود می‌فرمودند: «حتما برای هر کاری یک مسئول انتخاب کن تا از او بازخواست بگیری و سوال کنی.»

وی با اشاره به اینکه نهج البلاغه کمتر از نیمی از فرمایشات حضرت علی (ع) را در بر گرفته افزود: برای یک نامه امیرالمومنین سالها بحث و کتابها نوشته می شود. اگر یک نامه حضرت سرلوحه ما قرار گیرد بسیاری از مسائل حل می‌شود و حتی لازم نیست کل نهج‌البلاغه را اجرا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر اینکه همه فرمایشات و آرمان‌های امیرالمومنین (ع) رعایت نشده ابراز داشت: امیدواریم مسئولان این نکات حضرت را رعایت کنند و در این مسیر قدم بگذارند.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار به کارگزاران حکومتی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدار دادند که مراقب باشید تا از این موقعیت برای خدمت گزاری استفاده کنید؛ چراکه این فرصت به سرعت تمام می‌شود و باید در برابر خدا و ملت پاسخگو باشید. حضرت در نامه به مالک اشتر این موضوع را متذکر شده‌اند.

وی همچنین به دستورالعمل‌های حضرت علی (ع) به والی مکه اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند که فاصله بین تو و مردم به جز چهره و زبانت نباید چیز دیگری باشد، مردم باید از تو انتقاد کنند و تو با زبان و نه با زور و محافظ از خودت دفاع کنی. حضرت در نهج‌البلاغه برای حاکم و مسئولان به جای استفاده از کلمه «ملک» و «سلطان» به معنای بالادست از کلمه «امام» و «امت» استفاده می کنند که همواره باید به هم متصل باشند.

استاد حوزه و دانشگاه بسیاری از مشکلات فعلی کشور را ناشی از ضعف در خداشناسی و توحید عنوان کرد و گفت: ما اگر خدا را حاکم مطلق بدانیم و مسائل توحیدی را قبول عملی داشته باشیم رفتارمان کاملا متفاوت خواهد شد.

حجت‌الاسلام زمانی در پایان تأکید کرد: فرمانروایی یک مقام نیست بلکه درگاهی برای خدمت‌گزاری است و امیدواریم به زودی شاهد اخلاق عملی در کارگزاران باشیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها