مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

مراسم سالروز ورود آزادگان با حضور ۵۹۱ آزاده در قم برگزار می‌شود

سردار سیدجواد هاشمی گفت: مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با حضور ۵۹۱ آزاده در مجتمع امام خمینی (ره) قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ - 14August 2019

مراسم سالروز ورود آزادگان با حضور ۵۹۱ آزاده در قم برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «سید جواد هاشمی» امروز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان با گرامیداشت دهه ولایت اظهار داشت: سالروز ورود آزادگان نمایش اتحاد و یکپارچگی، غیرت دینی و عزم استوار و استقامت و ایثار ملت شریف ایران در برابر دشمنان است.

وی اضافه کرد: آزادگان سفیران انقلاب اسلامی در اسارت بودند که فریاد آزادگی را سر دادند و زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها ایستادگی و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

هاشمی ادامه داد: امروز این عزت و سربلندی و امنیت را مدیون مردان رزم آور، شجاع، با ایمان و ایثارگر در اوج قله ایثار هستیم که از جان و اعضا و جوارح خویش گذشتند و هشت سال در جنگی نا برابر مقاومت کردند.

وی افزود: ملت آزاده ایران به رهبری امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به طومار ۲۵۰۰ ساله طاغوت پایان داد و در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه پای ارزش‌ها ایستاد و طی سال‌های پس از جنگ تحمیلی در جنگ نرم در برابر تهدیدات، تحریم‌ها و ترور‌ها همچنان ایستاده و مدافع ارزش‌های انقلاب است.

هاشمی تصریح کرد: امروز مفتخریم خدمت گزار ۲۵۰۰ نفر از آزادگان و خانواده معظم ایشان باشیم، از ۵۹۱ آزاده استان قم ۱۰۲ آزاده بالای پنج سال اسارت دارند و تاکنون ۱۲ شهید از آزادگان تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی خاطر نشان کرد: روز ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان ساعت ۱۸:۳۰ مراسم بزرگداشتی با حضور آزادگان و خانواده معظم ایشان در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و در این مراسم ضمن خاطره گویی و مراسم مداحی سخنرانی توسط نماینده ولی فقیه، امام جمعه قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) آیت الله سعیدی برگزار می‌شود.

سردار هاشمی ادامه داد: دیدار آزادگان با مراجع عظام، دیدار با جمعی از آزادگان در قالب طرح سپاس، گلباران مزار شهدای آزاده و تجلیل از تعدادی از آزادگان در مراسم سالروز ورود آزادگان از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.

وی بیان داشت: هم اکنون ۳۳ نفر از آزادگان و خانواده معظم ایشان از نخبگان شاهد و ایثارگر می‌باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به فعالیت تشکل آزادگان اشاره کرد و افزود: این تشکل از تشکل‌های فعال استان است که هر ماه با حضور ۳۰۰ نفر جلساتی را برگزار و ضمن تعامل با یکدیگر و بیان خاطره گویی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مشغول هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار