روسیه دو بمب‌افکن هسته‌ای به نزدیکی مرز آمریکا ارسال کرد

وزارت دفاع روسیه از ارسال دو فروند بمب‌افکن استراتژیک «توپولف تو-۱۶۰» به نزدیکی مرز آمریکا خبر داده است.
کد خبر: ۳۵۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵ - 14August 2019

روسیه دو بمب‌افکن هسته‌ای به نزدیکی مرز آمریکا ارسال کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت دفاع روسیه از ارسال دو فروند بمب‌افکن استراتژیک «توپولف تو-۱۶۰» به نزدیکی مرز آمریکا خبر داده است. بنا به اعلام این وزارتخانه این بمب‌افکن‌ها به شهر بندری «آنادیر»، در شرقی‌ترین نقطه روسیه اعزام شده‌اند.

به نوشته اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده این دو بمب‌افکن در یک پایگاه هوایی در شهر آنادیر مستقر شده‌اند و قرار است در مانوری که بمب‌افکن‌های توپولوف ۹۵ هم در آن مشارکت دارند شرکت کنند.

در این بیانیه آمده است: «این دو بمب‌افکن به عنوان بخشی از مانورهای تاکتیکی که قرار است تا پایان هفته ادامه داشته باشند در آنادیر مستقر شدند.» قرار است در این مانورها هواپیماهای روسیه سوخت‌گیری در آسمان و مأموریت‌های تغییر مکان را تمرین کنند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، بمب‌افکن‌های «توپولف تو-۱۶۰» قبل از استقرار در پایگاه هوایی آنادیر بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر را در بیش از ۸ ساعت، بدون فرود پیمودند.

«توپولف تو-۱۶۰» بمب‌افکن راهبردی مافوق صوت، ساخت شرکت روسی توپولوف است. رسانه‌های روسیه می‌گویند این هواپیما، قدرتمندترین و سنگین‌ترین هواپیمای مافوق صوت در دنیا است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها