کشته شدن بیش از 1200 تروریست در شمال غرب سوریه

منابع محلی آگاه حاضر در ریف ادلب اعلام کردند که در عملیات‌های اخیر نیروی هوایی سوریه و روسیه در استان‌های ادلب و حماه، هزار و 257 تروریست کشته شدند.
کد خبر: ۳۵۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ - 16August 2019

کشته شدن بیش از 1200 تروریست در شمال غرب سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع محلی آگاه در ریف ادلب (شمال غرب سوریه) آماری از تلفات گروه‌های تروریستی طی سه هفته اخیر منتشر کردند.

این منابع اعلام کردند که از زمان آزادسازی شهرک‌های «تل ملح» و «الجبین» در شمال غرب استان حماه که در ششم مرداد ماه جاری صورت گرفت، ارتش سوریه 31 تانک، 169 خودرو و 19 نفربر زرهی «BMP» متعلق به تروریست‌ها را منهدم کرده است.

منابع مذکور به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این تجهیزات نظامی منهدم شده، متعلق به تروریست‌های «جبهه النصره» و «جیش العزه» بوده که بر اثر حملات هوایی از بین رفتند.

این منابع تصریح کردند که در جریان حملات هوایی نیرو‌های سوری و روسی طی سه هفته گذشته، در مجموع هزار و 257 تروریست کشته شدند.

به گفته این منابع، از میان تروریست‌های کشته شده، بیش از 400 عنصر، از نیرو‌های خارجی وابسته به النصره و جیش العزه بودند.

منابع مذکور به نقل از گروهک موسوم به «کلاه سفیدها» که در ادلب حضور دارند، گزارش دادند که بیشتر تلفات عناصر مسلح، در جریان عملیات‌های آزادسازی «الهبیط» و «الزکاه» بوده است.

کلاه سفید‌ها می‌گویند که جیش العزه به شدت با کمبود نیرو مواجه است و ادعا می‌کند که ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- از ارسال کمک و تجهیزات نظامی، سر باز می‌زند.

جیش العزه اخیرا از تحریر الشام تقاضای چند صد نفر نیرو کرده بود، ولی تحریر الشام نیرویی برای جیش العزه اعزام نکرد.

منابع آگاه حاضر در ادلب تأکید کردند که تحریر الشام طی هفته‌های اخیر، صد‌ها نوجوان بین 12-17 ساله را از شهر‌های و شهرک‌های «خان شیخون»، «سراقب»، «أریحا»، «جسر الشغور» و «الدانا» در ریف إدلب بازداشت کرده است.

به گفته این منابع، تحریر الشام این نوجوانان را به صورت اجباری به اردوگاه‌های آموزشی انتقال داده است تا بتواند پس از آموزش، در عملیات‌های ادلب و حماه در برابر ارتش سوریه، از آن‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار