تبریک انصارالله یمن به حزب‌الله در سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه

جنبش انصارالله یمن، سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ سال 2006 با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.
کد خبر: ۳۵۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ - 17August 2019

تبریک انصارالله یمن به حزب‌الله در سالروز پیروزی در جنگ 33 روزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش انصارالله در یمن، سیزدهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان (حزب‌الله) در جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی در سال 2006 را تبریک گفت.

به گزارش شبکه خبری «المسیره» یمن، دفتر سیاسی جنبش انصارالله، امروز شنبه در بیانیه‌ای پیروزی در جنگ سی‌وسه روزه را به حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیر کل آن، تبریک گفت.

در پیام تبریک انصارالله آمده است که «حزب الله با جهاد و درایت و تحرکات [به موقع] و فداکاری‌های خود، الگویی شریف برای همه ملت‌های شده است.

جنگ سال 2006 که در لبنان به «حرب تموز» معروف است، 12 جولای 2006 با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان آغاز شد و سی‌وسه روز طول کشید. این جنگ که با اصرار رژیم صهیونیستی بر نابود کردن حزب‌الله آغاز شده بود، سرانجام با درخواست همین رژیم از آمریکا برای آتش‌بس و سرانجام با قطعنامه 1701 که در تاریخ 11 آگوست 2006 در سازمان ملل تصویب شد پایان یافت.

تل‌آویو که گمان چنین مقاومتی از حزب‌الله را نداشت، خواستار آتش‌بس شد و جان بولتون مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید نیز که ابتدای جنگ بر ادامه آن تأکید کرده بود، با آن موافقت کرد. دولت وقت لبنان نیز در 12 آگوست به اجماع، با این قطعنامه موافقت کرد. در 13 آگوست ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی نیز این قطعنامه را 24 رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد و این آتش‌بس در 14 آگوست و در ساعت 8 (به وقت محلی) اجرایی شد اما اسرائیل تا امروز مفاد آن را همواره نادیده گرفته و نقض کرده است.

دیروز جمعه، سید حسن نصرالله در سخنرانی که به همین مناسبت انجام داد، به رژیم صهیونیستی وعده کرد که در صورت حمله دوباره به لبنان، نیروهای این رژیم را در حالی که تصاویرشان به شکل زنده پخش می‌شود، نابود شوند.

از آنجا که رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ 33 روزه جرأت هیچ تجاوز دیگری به لبنان را به خود نداده، بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی و نظامی، تأکید کرده‌اند که این جنگ، قدرت بازدارندگی کافی برای لبنان و حزب‌الله ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها