همسر شهید «حسین آتش افروز»:

حسین همه را به تبعیت از ولایت دعوت می‌کرد

همسر شهید «حسین آتش افروز» گفت: حسین همه ما را به صبر و تبعیت از ولایت دعوت می کرد.
کد خبر: ۳۵۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ - 17August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، مادر شهید «محمدرضا کاظمی زاده» در آیین تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت که در سالن اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: محمدرضا از کلاس اول دبستان به نماز اهمیت می داد و به تمام دستورات اسلام عمل می کرد و در دوران نوجوانی نیز اکثر اوقات جهت انجام فعالیت های انقلابی در مسجد جامع کرمان حضور پیدا می کرد.

وی افزود: محمدرضا حدود دو سال معلم بود و بعد به جبهه اعزام شد و از مردم می خواهم راه شهیدان را ادامه دهند، سیره شهدا را در زندگی خود ترویج دهند و پیرو ولایت فقیه باشند.

همچنین همسر شهید «حسین آتش افروز» به بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری همسر شهیدش پرداخت و گفت: یکی از شرایط محمد برای ازدواج با من عدم مخالفت با حضور ایشان در جبهه بود و همسرم دو مرتبه مجروح شد و پس از بهبودی نسبی مجددا به جبهه بازگشت.

محمد در عملیات والفجر8 در حالی که معاون رزمی گردان بود در اثر بمباران دشمن شیمیایی شد و در این حال ماسک شیمیایی خود را به همرزمش داد و به کمک دوستانش شتافت و در اثر همین مجروحین شیمیایی به شهادت رسید.

همسر شهید «حسین آتش افروز» با بیان اینکه محمد از بچه های پرورشگاه بود افزود: پس از شهادت همسرم در وسائل ایشان نامه ‌‌ای دیدم که خطاب به دختران پرورشگاه نوشته بود «خواهرانم، همواره حجاب خود را رعایت کنید»، وی همیشه من را به صبر دعوت می کرد و همه را به تبعیت از ولایت دعوت می کرد و شما نیز اگر به شهدا اهمیت می دهید و شفاعت آن ها را می خواهید باید به ولایت، حجاب و گذشت اهمیت بدهید.

مادر شهید «محمدرضا رستمی» نیز گفت: محمدرضا هنگام اعزام به جبهه در سال اول دبیرستان مشغول به تحصیل بود و من با رفتن ایشان به جبهه مخالفتی نکردم، زیرا وی از صمیم قلب علاقه داشت در جبهه حضور پیدا کند.

وی افزود: فرزندم از 12 سالگی مرتب روزه می گرفت و درباره علت این کار به پدرش می گفت «من پسر بزرگ هستم و برای شما روزه می گیرم» و اکنون ما باید با تاسی از زندگی و سیره شهدا راه شهیدان را ادامه دهیم و شهدا برای انقلاب خدمت کردند.

در ادامه این مراسم همسر شهید «محمدحسین سیف الدینی» با بیان اینکه محمدحسین سومین فرزند خانواده بود و دوبرادر ایشان قبل از وی به شهادت رسیده بودند افزود: محمد حسین دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه تهران بود و چندین بار به عنوان برگزارکننده امتحانات در جبهه حضور پیدا کرد.

وی افزود: محمدحسین در عملیات والفجر 8 شیمیایی شد و هنگامی که برای عیادت از وی به بیمارستان رفتیم، آن قدر مجروح زیاد بود که در راهرو مجروحین را نگهداری می کردند.

همسر شهید «محمدحسین سیف الدینی» بیان داشت: پزشکان داروی خاصی را برای درمان شیمیایی تجویز نمی کردند و فقط توصیه به خوردن شیر کردند و ما برای درمان سوختگی ایشان از شیر استفاده می کردیم.

وی گفت: مجروحیت محمدحسین مدت زیادی طول کشید و آثار آن روی بدن ایشان مشهود شده بود و مرتب دوش آب سرد می گرفت و ریه ایشان درگیر شده بود و سرانجام در اثر جراحات شیمیایی به شهادت رسید.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس اسوه های صبر و مقاومت برگزار شد.

این مراسم به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها