شهردار آبادان خبر داد؛

پیش‌بینی استقرار بیش از ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه

حسین حمیدپور گفت: در ایام اربعین امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه مستقر شوند که طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۲۰ موکب از خرمشهر، ۱۲۰ موکب از آبادان و ۱۶۰ موکب از استان ها و شهرستان های معین در شلمچه خواهند بود.
کد خبر: ۳۵۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ - 18August 2019

پیش بینی می کنیم که امسال بیش از ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه مستقر شوند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، «حسین حمیدپور» شهردار آبادان در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی شهر آبادان که امروز برگزار شد اظهار داشت: با توجه به ضرورت آمادگی برای استقبال هرچه بهتر از زائران حسینی، شهرداری آبادان با بسیج امکانات در تلاش برای حفظ آمادگی به منظور خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران می باشد.

وی افزود: همایش اربعین یک موضوع کاملا اعتقادی است و مدیران شهرداری آبادان امسال نیز همچون سالهای گذشته بدون چشمداشت مالی در این حرکت معنوی و خودجوش شرکت می کنند.

شهردار آبادان گفت: با توجه به حذف روادید سفر به عراق پیش بینی می شود اربعین امسال شاهد افزایش چشمگیر زائران در مرز شلمچه باشیم که به این منظور و در راستای خدمت رسانی مطلوب لازم است از حیث امکانات، پشتیبانی و ایجاد زیرساخت ها، ظرفیت های بیشتری در این گذرگاه مرزی پیش بینی و آماده شود.

حمیدپور تصریح کرد: ستاد اربعین شهرداری آبادان نسبت به مکان‌یابی پارکینگ زائران، تامین اتوبوس برای جابجایی زائران، تعریف کریدورهای ارتباطی از آبادان تا مرز شلمچه، برنامه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی همچنین برپایی موکب و زائرسرا برای میزبانی و نیز تسطیح و آماده سازی قطعه آبادان وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: امسال ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۵ حمام نیز از سوی شهرداری آبادان در مرز شلمچه برپا می‌شود. ضمن اینکه تعدادی از نیروهای خدماتی این شهرداری نیز در ایام اربعین در مرز شلمچه مستقر می‌شوند همچنین پیش بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه مستقر شوند که طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۲۰ موکب از شهرستان خرمشهر، ۱۲۰ موکب از شهرستان آبادان و ۱۶۰ موکب از استان ها و شهرستان های معین در شلمچه خواهند بود.

به گزارش دفاع‌پرس، مرز بین المللی شلمچه در حوالی خرمشهر و آبادان هر ساله میزبان بیشترین آمار زائرین کربلای معلی و اربعین حسینی است که این هجم تردد نیاز به برنامه ریزی های پیوسته استانی و ملی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها