14 کبوتر خونین‌بال گمنام

باید به منطقه حکی رفت تا جای پای عاشقان ولایت را دید؛ جایی که 14 پاسدار با پیکری خونین نماز عشق برپا کردند و مظلومانه به دست ضد انقلاب به شهادت رسیدند. حکایت حماسه‌آفرینی آن 14 کبوتر خونین‌بال را در هیچ کتابی ننوشته‌اند.
کد خبر: ۳۵۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸ - 09October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، هر نقطه آذربایجان غربی سجده گاه عشق است. سجده گاهی که وجب به وجب آن بوی ایثار و شهادت می دهد. بوی عشق می دهد، بوی شهید کاوه و مهدی امینی و... بوی دلاورمردانی که عظمت اسلام و ایران را در سینه تاریخ به تصویر کشیده اند.

باید از ارتفاعات سرو، دوبره، از دره شهدا، از منطقه حکی، از آلواتان و پایگاه های مرزی استان و ... گذشت تا بوی شهیدان، بوی سرخ لاله ها را که از خون فرزندان اسلام و ایران اسلامی رسته اند، بویید.

باید به منطقه حکی رفت تا جای پای عاشقان ولایت را دید. جایی که 14 تن پاسدار شهید به خون خفته آنجا با پیکری خونین نماز عشق برپا کردند و مظلومانه به دست ضد انقلاب شربت شهادت نوشیدند. حکایت حماسه آفرینی آن 14 کبوتر خونین بال را در هیچ کتابی ننوشته اند.

یونس مظهر صفاری، رحمت جلیل پور، پنجعلی اکرم قوشچی، کاظم خوشبخت، محسن یوسفی، عبدالرضا علی میرزالو، ناصر خدایاری طسمالو، سلطانعلی رمضانی، صفر محرمی، یحیی کامیار، ابراهیم عسگرزاده، جعفر مجرد، محمدرضا بخشی اوزانی، محمود دهقانی سلماسی، 14 نفر از برادران پاسدار که پس از درگیری در تاریخ اول شهریور 1361 برای عملیات پاکسازی مناطق مرزی ترگور، حکی، هالولان و اشکی ارومیه، 15 ساعت در مقابل انواع تسلیحات دشمن مقاومت کردند، به گروگان رفته بودند  و سرانجام در دوم شهریور 1361 به دست عناصر مزدور به شهادت رسیدند.

یاد و حماسه 14 شهید پاسدار جان بر کف را گرامی می داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار