امیر سیاری:

جامعه پزشکی نیرو‌های مسلح باید همگام با علم روز پیشرفت کند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اهمیت جایگاه بهداشت و درمان گفت: جامعه پزشکی نیرو‌های مسلح باید همگام با علم روز پیشرفت کند.
کد خبر: ۳۵۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ - 25August 2019

جامعه پزشکی نیرو‌های مسلح باید همگام با علم روز پیشرفت کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در همایش بزرگداشت روز پزشک که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، با اشاره به وظیفه خطیر پزشکان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس تلاش و کوشش فراوانی برای خدمت‌رسانی به رزمندگان اسلام کردند.

وی با بیان اینکه ارتش سه ماموریت عمده، حفاظت از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی را عهده دار است، گفت: دستیابی و موفقیت در این مأموریت‌ها به سلامت روحی و جسمانی نیروی انسانی بستگی دارد و این وظیفه خطیر بر عهده معاونت بهداشت و درمان و شما پزشکان عزیز است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اهمیت جایگاه بهداشت و درمان در سطح ارتش و نیرو‌های مسلح عنوان کرد: شما باید خود را به دانش روز مسلح و مطابق با روند‌ها پیشرفت کنید؛ چراکه در غیر این‌صورت آسیب‌پذیر خواهیم شد.

امیر سیاری با تأکید به اینکه امروز با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم، افزود: برای مقابله با این تهدیدات به نیروی انسانی توانمند و کارآمد نیاز داریم، که از سلامت کامل برخوردار باشد و این در واقع بیانگر اهمیت کار شما در حوزه پیشگیری و درمان و پرداختن به سلامت نیرو است.

این مقام عالی‌رتبه نظامی ادامه داد: مسلماً هرچه توانمندتر باشیم، بر سطح بازدارندگی‌مان در منطقه و جهان افزوده می‌شود؛ چراکه دشمن، توان ما را ارزیابی می‌کند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مؤلفه‌ها و عناصر برترساز یک ارتش گفت: نیروی انسانی مهمترین رکن نیرو‌های مسلح است؛ لذا نیروی انسانی باید مبتنی بر ارزش‌های حاکم نظام یعنی مومن، متعهد، ولایتمدار، متخصص، شهادت طلب، با بصیرت، باشد تا بتواند در حوزه توان رزمی مؤثر واقع شود.

دریادار سیاری همچنین جمعیت زیاد را از مؤلفه‌های قدرت عنوان کرد و افزود: البته جمعیت هم باید آموزش‌دیده و توانمند و تربیت‌یافته باشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: جایگاه بهداشت و درمان ارزشمند است؛ چون سلامت کارکنان مهمترین درجه و اعتبار نیرو‌های مسلح است.

در پایان این همایش، از ۳۳ پزشک نمونه که در نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی خدمت کرده‌اند. قدردانی شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها