«نفوذی» به تلویزیون آمد/ روایتی صریح از مسعود کشمیری در «به اضافه مستند»

مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
کد خبر: ۳۵۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ - 26August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سی و ششمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی از شبکه مستند پخش خواهد شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، «عباس سلیمی نمین» تاریخ‌پژوه کشور و «جواد موگویی» کارگردان مستند «نفوذی» مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی موضوع نفوذ در دستگاه‌های اجرایی در دهه 60 و ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی خواهند پرداخت. هم‌چنین ابعاد ناگفته‌ای از تاریخ شفاهی آن سال‌ها و شخصیت مسعود کشمیری بیان خواهد شد. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «نفوذی»، روایتی‌ صریح و جدی از زندگی مسعود کشمیری، عامل ترور شهیدان رجایی و باهنر است. مسعود کشمیری، از جمله نیروهای سازمان منافقین بود که با نفوذ در دستگاه‌های اجرایی کشور، زمینه‌ساز بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در هشت‌شهریور ‌1360 و شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد. مستند نفوذی به بازخوانی بخش‌هایی از زندگی این فرد پرداخته است.

این مستند که به کارگردانی جواد موگویی، مستندساز و تاریخ پژوه ساخته شده است، پیش از این فروش اینترنتی داشت که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و اکنون برای اولین بار از تلویزیون و برنامه «به اضافه مستند» پخش خواهد شد. این برنامه به مناسبت روزهای ابتدایی شهریور ماه و بمب‌گذاری دفتر ریاست جمهوری پخش می‌شود. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه پنجم شهریور ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 6 شهریور ساعت 9 و جمعه 8 شهریور ماه ساعت 13:30 است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت 20:30 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار