آزاده دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شنیدن خبر تبادل اسرا بهترین خبر دوران اسارتم بود

محمدحسین بیرانوند شنیدن خبر تبادل اسرا را بهترین خاطره دوران اسارت خود عنوان کرد.
کد خبر: ۳۵۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ - 27August 2019

شنیدن خبر تبادل اسرا زیباترین خبر دوران اسارتم بود

محمدحسین بیرانوند از آزادگان دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: سال  1359 کمیته انقلاب اسلامی تشکیل شد و من از طریق بسیج به مناطق جنگی اعزام شدم و همان سال هم به اسارت نیروهای بعثی درآمدم.

وی افزود: در سال 1359 و ماه‌های آغازین دفاع مقدس، جبهه‌های جنگ هنوز ساماندهی نشده بودند، سازماندهی مناسبی نداشتند و عملیات‌ها هنوز اسم گذاری نشده بودند.

بیرانوند گفت: در زمان اعزام به جبهه حدود 150 نفر بودیم که در مناطق دهلران، موسیان، ایلام و سرپل ذهاب حضور داشتیم که حدود 145 نفر از دوستانم به شهادت رسیدند.

این آزاده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در همان سال 1359 به اسارت نیروهای بعثی درآمدم و بعد از 10 سال تحمل رنج‌ها، سختی‌ها، غربت و دوری از خانواده در سال 1369 از بند اسارت رها شدم و به وطن بازگشتم.

وی با بیان اینکه زیباترین خاطره دوران اسارتم، خبر تبادل اسرا بود، اظهار داشت: به عربی تسلط داشتم. در کنار سیم خاردارها قدم می‌زدم که ناگهان رادیو شروع کرد به پخش یک خبری که می‌گفت ای عزیزان عرب، عجم، کرد، لر و... مجاهدین عزیز و شنوندگان عزیز لحظاتی دیگر زیباترین خبری که به شما می‌دهیم این است، قطعنامه 598 را امام خمینی (ره) امضا کردند و بزودی تبادل اسرا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها