سردار رضایی:

توافق ایران و عراق بر بازگشایی مرز خسروی/ زائران با گذرنامه معتبر به مرز بیایند

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: توافقی بین دو دولت ایران و عراق مبنی بر بازگشایی مرز خسروی انجام شد که این امر تسریع‌کننده حرکت زائران به سمت عراق و کمک‌حال مرز مهران خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 28August 2019

توافق ایران و عراق بر بازگشایی مرز خسروی/ زائران با گذرنامه معتبر به مرز بیایندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه مرزی مهران قدمگاه زوار و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) است و زائران از این مرز به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی افزود: مرز مهران، مرز مودت و دوستی است و در سال‌های گذشته با قدوم پربرکت زوار، بستر ظهور فراهم شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: توفیق پیدا کردیم که طی دو روز گذشته با جمعی از برنامه‌ریزان و مدیران فرماندهی مرزبانی ناجا، بازدیدی از مرز‌های غربی کشور داشته باشیم و امنیت منطقه را بررسی کنیم.

سردار رضایی با اشاره به بازدید از مرز‌های ایلام و پایانه مرزی مهران ادامه داد: با توجه به تجارب گذشته همه دستگاه‌ها خصوصاً مرزبانی، مشکلی در تردد وسیع زائران به جهت امنیت و همچنین تسهیل در تردد آن‌ها از منطقه مرزی مهران نداریم.

وی با اشاره به توافقات مسئولان دولتی دو کشور ایران و عراق در موضوع کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) افزود: مرز‌های مشترک ایران اسلامی با کشور‌های همسایه به خصوص عراق از امنیت مطلوبی برخوردار است.

سردار رضایی همچنین گفت: نشستی دوستانه با مسئولان مرزی کشور عراق داشتیم که نتیجه این ملاقات‌ها، تفاهم و مودت بود؛ در این دیدار بر اجرای مؤلفه‌های مشترک مرزی تأکید شد تا دو کشور بهترین فرصت را برای تسهیل تردد زائران داشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا در مرز‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان هیچ‌گونه دغدغه امنیتی نداشته باشیم.

وی گفت: توافقی بین دو دولت ایران و عراق مبنی بر بازگشایی مرز خسروی انجام شد و بازگشایی این مرز، تسریع کننده حرکت زائران به سمت عراق و کمک حال مرز مهران خواهد بود.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با بیان اینکه طی برآورد‌های انجام شده، شاهد افزایش تردد زائران نسبت به سال گذشته خواهیم بود، به زوار توصیه کرد: اصول قانونی را رعایت کنند و با گذرنامه‌های معتبر در مرز حضور داشته باشند تا خادمان آن‌ها در مرزبانی بتوانند وظیفه ذاتی، دینی و عشق به اهل بیت (ع) را به سرانجام برسانند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم موانع تردد خودرو‌ها و مشکلات زیرساختی را مرتفع کنند تا زائران بدون کوچکترین دغدغه‌ای به زیارت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اعزام شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها